در دیدار جمعی از طلاب انقلابی حوزه علمیه قم
طلاب انقلابی قم در پی حوادث اخیر شهر مقدس قم و عملکرد نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی با نماینده مردم قم در مجلس دیدار و گفت و گو کردند و به مطالبه و روشنگری درباره حوادث اخیر قم و مجلس پرداختند.
کد خبر: ۴۸۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵ 30 August 2017
به گزارش تابناک قم، خصوصیت مردمی بودن طلاب و روحانیون همواره سبب شده است که آنان در تحولات عظیم اجتماعی كشور و همچنین مطالبه گری نسبت به حقوق شرعی و قانونی مردم از مسئولین همیشه پیش‌قدم باشند .

بعد از وقوع 2 حادثه تلخ در استان که منجر به فوت دو شهروند قمی شد (فوت میوه فروش وانت بار و خودسوزی یکی از طلبکاران شهرداری) اساتید و طلاب انقلابی شهر مقدس قم نسبت مطالبه و روشنگری این دو قضیه وارد عمل شدند. نخست با اعضای شورای شهر و معاونین شهرداری قم جلسه ای برگزار کردند و به صراحت با مسئولین شهری قم سخن گفتند و طی نامه ای سرگشاده به دو نماینده قم آقایان امیر آبادی و حجت الاسلام ذوالنور یادآور شدند که یکی از وظایف و شؤون نمایندگی پیگیری حقوق مردم از مسئولین در صورت خطای آنان است. 

بعد از انتشار نامه با مساعدتی که از طرف امیرآبادی صورت گرفت جلسه ای با طلاب انقلابی و مطالبه گر گذاشته شد. 

در این جلسه که حدود 3 ساعت به طول انجامید فقط در مورد مسائل اخیر شهر قم صحبت نشد بلکه نسبت به عملکرد امیر آبادی در مجلس نیز توسط طلاب انقلابی به طور صریح و بدون رو دربایسی مسائل مختلفی مطرح گردید.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام غلامی به نمایندگی از طلاب انقلابی و مطالبه گر استان قم ضمن تشکر از امیر آبادی به دلیل حضور در این جلسه و تشکر از خدمات بسیار خوبی که شهرداری قم در این چندسال اخیر انجام داشته است اظهار داشت: فوت این دو شهروند قمی یک حادثه تلخ برای استان قم بود که باید برای عدم تکرار آن در حوزه شهری و دیگر حوزه ها، اقدامات پیشگیرانه انجام شود همچنین باید به موضوعات معیشتی این دوخانواده نگاه ویژه تری داشت که نیاز است شما به عنوان نماینده قم پیگیری نمایید.

حجت الاسلام اسلامیه نیز ضمن انتقاد از عملکرد مجلس در موضوعات حساس کشوری اظهار کرد: سکوت و بعضا مصلحت اندیشی هایی که صورت گرفته برخلاف شوون نمایندگی مردم است و از نماینده قم انتظار می رود که در مجلس انقلابی رفتار کند.

در ادامه امیر آبادی ضمن تشکر از حضور اساتید وطلاب انقلابی که مباحث خود را با صراحت بیان نمودند، اظهار داشت: بلافاصله بعد از فهمیدن قضیه فوت آقای عباسی (وانت بار میوه فروش) رئیس دفترم را به همراه دو تن از روحانیون محل به خانه مرحوم عباسی فرستادم و در مراسم ختم مرحوم عباسی شرکت کردم و به شورای شهر نامه نوشتم که حتما قضیه پیگیری شود. با مسئولین شهرداری قم صحبت کردم و گفتم که کار روابط عمومی شهرداری بسیار خطا بوده که آن مصاحبه را انجام داده است.

وی ضمن اشاره به ورود دادستانی به این دو مساله تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که دادستانی وارد قضیه شده است، دادگاه در حال بررسی شواهد و مدارک موجود است پس باید منتظر حکم دادگاه باشیم ولی بنده مراقبم که حقی پایمال نشود. در قضیه پیمانکار هم همین روند در حال پیگیری است.

نماینده قم ادامه داد: به دلیل اینکه شبکه ها و کانال های معاند و ضد انقلاب میخواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند و آتش این قضیه را شعله ور کنند ورود رسانه ای به این موضوع نکردم ولی همان طور که بیان کردم در حال پیگیری این دو مساله هستم.

وی اظهار داشت: قانون تحقیق و تفحص شوراهای شهر از مسائل شهری را بنده با کمک دوستان در مجلس نوشتیم و تصویب شد و درهمین قضایای اخیر قم شورای شهر میتواند با تشکیل کمیته تحقیق و تفحص به این موضوعات اتفاق افتاده رسیدگی کند.

امیر آبادی ادامه داد: شما ببینید بنده در قضیه روزنامه شاخه سبز که توهین سخیفی به مردم شریف نیروگاه کرده بود ورود صریح کردم که شورای تامین از من تشکر کردند ولی چرا هیات منصفه مطبوعات به نفع این روزنامه حکم داد؟!

درپایان جلسه درخصوص مسائل کلان کشور ونحوه اداره مجلس باعضو هیات رئیسه مطالبی به صراحت بیان وگفتگو شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار