رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم، از برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت با معرفی برگزیدگان در مجتمع یاوران مهدی(عج) خبر داد.
کد خبر: ۴۸۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵ 30 August 2017
به گزارش تابناک قم، دکتر محمدحسن نادری در جمع خبرنگاران قم گفت: جشنواره سیزدهم از فروردین ماه سال جاری آغاز شده است و در انتهای شهریور پایان می‎یابد؛ این جشنواره از 24 تا 26 شهریورماه با مسابقات نهایی و معرفی برگزیدگان برگزار می‎شود.

وی افزود: راه اندازی دبیرخانه جشنواره، جمع آوری آثار دانشجویان، سامانه آنلاین برای پاسخگویی به دانشجویان واساتید و پاسخگویی به 5400 تماس، مشاوره تلفنی به مراکز واحدهای استانی و راهنمایی در خصوص شیوه های تبلیغات، تشکیل کمیته‎های داوری در بخش شفاهی و حفظ و ادبی و هنری و فناوری اطلاعات و کتابخوانی از جمله فعالیت‎های مربوط به این جشنواره است.

وی گفت: در زمینه برگزاری این مسابقات نیز سعی شده است که از ظرفیت استان قم به خوبی استفاده شود و به همین جهت با ارتباط با حرم مطهر و دیدارهایی که با آیت‎الله سعیدی و حجت‎الاسالم والمسلمین شهرستانی داشتیم مقرر شد که این جشنواره در طول سال جریان داشته باشد.

به گفته مسئول برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور؛ بخش پژوهشی جشنواره در زمینه کاربردی کردن علوم از دیدگاه قرآنی فعالیت دارد و با توجه به گسترده شدن فضای مجازی نیاز جدی بود که در این زمینه ورود کنیم.

نادری اظهارکرد: از جمله برنامه‎های ویژه این جشنواره نسبت به سالهای گذشته می‎توان به اضافه شدن بخش مهارتی اشاره کرد که به پیشنهاد واحد پژوهش استان قم انجام شد و دو بخش کارآفرینان قرآنی و ایده‎های قرآنی در این جشنواره حضور دارد.

وی گفت: برترین کارآفرینان و ایده پردازان فناوری های قرآنی و فرهنگی قرآنی در این مسابقات خود را عرضه می‎کنند و به در یک رقابت فنی و فرهنگی برترین‎های این عرصه مشخص و معرفی می‏شوند.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به فعالیت های پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه گفت: در عرصه پژوهش و فناوری فعالیت‎های خوبی نسبت به سال گذشته انجام شده است که یکی از آنها راه اندازی شورای پژوهش و فناوری و کمیته‎های کارآفرینی واحد استانی است که که ذیل نظر شورای پژوهش و فناوری رخ داده است.

نادری ادامه داد: در حوزه فرهنگی دبیرخانه دائم جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی از سه سال پیش در قم ایجاد شده است و سیزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت نیز در قم برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار