رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد:
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی 5 ماهه اول سال 14 هزار پرونده داشتیم که این تعداد پرونده ها نسبت به سال قبل 9 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۴۸۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 29 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،علی باخرد،در نشست خبری امروز خود به گزارش عملکرد 5 ماهه اول سال پرداخت و خاطر نشان کرد: 14 هزار پرونده با ارزش ریالی 205 میلیارد ریال در پنج ماه ابتدای سال جاری در این اداره تشکیل شده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته و شمار پرونده های متخلف سال گذشته  15 هزار و 500 فقره با ارزش ریالی 195 میلیارد ریال بود.
وی افزود: بیشترین تخلفات و حجم پرونده ها مربوط به  حوزه خدمات 37 میلیارد ریال، مواد پروتئینی 45 میلیارد ریال، میوه و تره بار6 میلیاردریال و پوشاک 4 میلیارد ریال بوده است.
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطر نشان کرد: 14 هزار پرونده تخلفات در بخش های مختلف اصناف در پنج ماه اول سال جاری در این اداره تشکیل شده است.
باخرد با اشاره به این که یک هزار و 100 واحد نانوایی غیر مجاز در مشهد بوده ، بیان کرد: در طی 45 روز گذشته طرح ساماندهی و برخورد با نانوایی های بدون مجوز مشهد با دستور قضایی با جدیت در دست پیگیری قرار گرفته که امیدواریم هرچه زود تر تمام نانوایی های غیر مجاز تعیین تکلیف شوند. 
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه 200 واحد غیر مجاز نانوایی پروانه دار شده اند، افزود: از زمان اجرای این طرح تا کنون 150 واحد نانوایی بسته شده است و 350 واحد اخطار گرفته اند. حوزه در پنج ماه ابتدایی سال جاری 75 پرونده در حوزه تخلف و تقلب تشکیل شده است.
باخرد در ادامه  از ورود جدی به بحث برخورد با تولید و توزیع روغن های تقلبی خودرو خبر داد و گفت : از ابتدای سال  تا کنون 10 پرونده تقلب با ارزش ریالی 640 میلیون ریال تشکیل شده است .
وی همچنین افزود: در حوزه تقلب برنج هم در پنج ماه ابتدایی سال جاری 75 پرونده در حوزه تخلف و تقلب تشکیل شده که بیشتر مربوط به برنج های وارداتی و مخلوط و تعویض کیسه های برنج با برندهای معروف بوده است.
وی با اشاره به افزایش 300 درصدی خدمات پارکینگ در فرودگاه نسبت به تعرفه قانونی، اظهارداشت: فرودگاه مشهد در خدمات توقفگاه گران فروشی داشته است در صورتی که خدمات پارکینگ فرودگاه باید بر اساس قانون نظام صنفی تعیین نرخ شود که این موضوع بر خلاف این قانون بوده و آنان خود تعیین نرخ کرده اند. 
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به کاهش 20 درصدی قیمت پوشاک مدارس، گفت: 40 پرونده تا کنون برای تخلف در اخذ شهریه توسط مدارس دولتی مشهد تشکیل شده است که تخلفات مدارس دولتی از مدارس غیر دولتی بیشتر بوده است.
باخرد افزود: بیشترین شکایت مردم نسبت به تخلف واحدهای صنفی املاک، خیاطی، قالی شویی و خشکشویی ، مواد لبنی و غلات بوده است.
وی از تخلفات نمایندگی های خودرو خبر داد و خاطر نشان کرد: 3 برابر شکایات مربوط به نمایندگی های خودرو با 47 پرونده که منجربه مصالحه  و استیفای حقوق شده است.
باخرد از تخلفات در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر و پورسانت های غیرقانونی خبرداد و افزود: 38 پرونده در این موضوع بوده است.
وی با بیان اینکه 370 واحد صنفی عرضه لبنیات سنتی در مشهد فعال بودند، اظهارداشت: تاکنون 370 واحد صنفی شناسایی شده که بیش از 200 واحد را شامل می شوند و 118 پرونده تخلف هم رسیدگی شده اما این واحدها نیازمند ساماندهی  هستند.
باخرد در پایان از اصحاب رسانه که  فرهنگ سازی می کنند تشکر کرد و گفت: گاهی تیتر یک خبر برابر با هزارپرونده کارایی و اثرگذاری دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار