رئیس بنیاد نخبگان مازندران گفت: مازندران رتبه شش فروش محصولات علمی را دارد.
کد خبر: ۴۸۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷ 29 August 2017
به گزارش ایسنا، محسن جهانشاهی در جلسه شورای اداری مازندران، با بیان اینکه مخترعان سطح سه حدود 80 تا 90 نفر هستند و در هنگام کسب و کار حدود 12 مخترع سطح دو را پوشش می‌دهیم، اظهار کرد: در سال 91 تا 94 حدود دو هزار میلیارد ریال جایزه تحصیلی جذب شد اما در سال 95 تا 96 حدود 14 میلیارد ریال جایزه تحصیلی در سبد استان مازندران قرار گرفت.
 
وی افزود: در استان مازندران 300 هسته فناور به شکل‌های مختلف و نیز 90 شرکت دانش بنیان وجود دارد و نیز 15 مرکز رشد در حال فعالیت هستند و یک مرکز ماهواره‌ای فضایی فعال وجود دارد.
 
جهانشاهی  تصریح کرد: مازندران با حدود 5 میلیون دلار فروش محصولات علمی و فناوری رتبه ششم را در کشور دارد و حدود 22 میلیارد تسهیلات برای این بخش دریافت شد.
 
رئیس بنیاد نخبگان مازندران  با اشاره به اینکه در کارگروه شورای برنامه ریزی و توسعه مدیریت عضو است اظهار داشت: با توجه به اینکه اعلام شد بنیاد نخبگان موسسه ای پژوهشی همانند دانشگاه است حال در تمامی کارگروه‌ها ارتباط خوبی با نخبگان اقتصادی برقرار است.
 
وی گفت: استان مازندران در زمینه اقتصاد مقاومتی پیش تولیداتی را آغاز کرد و استانداری هزینه‌ای آن را متقبل شد.  
 
جهانشاهی  افزود: به منظور تحقق اقتصاد دانش بنیان، افزایش بهروه وری، تنظیم متقابل تحصیل، اقتصاد، اشتغال و نقش مردم در اقتصاد فناوری در کنار هم باید کارگروهی بر اساس ماده 64 برنامه ششم در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود تا به طور جدی در سال 97 به اجرا درآید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار