معاون مدیرکل فدراسیون بین المللی صلیب سرخ، گفت: امروز با گستردگی بحران های طبیعی و انسان ساخت نیازمند همکاری و راه حل های مشترک بین المللی هستیم.
کد خبر: ۴۸۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ 29 August 2017
به گزارش تابناک تهران، "بالتازار استهلین" اظهار داشت: شیوع گسترده جوادث و بلایای طبیعی و انسان ساخت نیازمند پاسخگویی مشترک و مناسب است.

وی درادامه با بیان این که این روزها منطقه و جهان، به جز بلایای طبیعی در گیر مخاصمات شده است، گفت: امروز بدنبال این هستیم با هم فکری یک دیگر جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر راه حل مشکلات امروز و آینده را پیدا می کنیم.

استاهلین با بیان این که نوع چالش ها و مخاطرات تغییرکرده است، افزود: امروز با پیشرفت تکنولوژی در این عرصه با مخاطرات زیادی مواجه هستیم که باید راه حل مواجه با آن را پیدا کنیم.

معاون مدیرکل فدراسیون بین المللی صلیب سرخ درباره ظهور منازعات مسلحانه در خاورمیانه بیان داشت: دراین بخش ازجهان با آلام بشری مواجه هستیم و در مناطق شرق آسیا با نوع دیگری از بحران طبیعی مواجه هستیم که باید برای یافتن راه حلی برای آن تلاش کرد.

وی یکی ازمواردی که فدراسیون بین المللی صلیب سرخ برای روی آن برنامه ریزی و کار زیاد انجام می دهد را رعایت بهداشت در مخصمات مسلحانه عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم که طرف های درگیر منازعه را ترغیب کنیم که پزشکان، آمولانس ها و مراکز درمانی در طول جنگ هدف گلوله قرار ندهند و محافظت شوند.

معاون مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ در نشست همگرایی جمعیت های منطقه جنوب و جنوب شرق آسیا، اظهار داشت: هلال احمر ایران جایگاه ویژه ای در نهضت صلیب سرخ و هلال احمر دارد و کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز تعامل بسیار خوبی با هلال احمر ایران دارد.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز وقوع سیل، زلزله و بلایای طبیعی بیشتر اتفاق می افتد و جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر موظف به کمک در این زمینه هستند، عنوان کرد: جمعیت هلال احمر ایران برای حل بحران ها پاسخگویی بسیار سریع و کلیدی است که به موقع کمک های خود را ارسال می کند و داوطلبان هلال احمر در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به کمک اعزام می شوند. 

معاون مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ با تاکید براینکه هم اکنون نزاع و درگیری در منطقه زیاد است و برای کمک به افراد آسیب دیده باید ازمرزها عبور کرد، افزود: باید با عبور از مرزها و قانع کردن دولت ها برای کمک به مصدومان و آسیب دیدگان، به سرعت اقدام کنیم.
وی به دست خوش تغییر قرارگرفتن جهان اشاره کرد و گفت: بایستی روش های پاسخگویی در بلایا تغییر کند تا بتوانیم پاسخ مناسبی به چالش های بشر دوستانه پیش رو بدهیم.

به گفته استهلین، همه ما عضو نهادهای بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر هستیم و می توانیم پیشنهاد برگزاری برنامه های انسان دوستانه را به کشورها و دولت ها ارائه دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار