برکناری دوباره دوست صمیمی کی‌روش؛
فدراسیون فوتبال اطلاعیه ای را در خصوص عدم همراهی مربی دروازه بانان تیم ملی به کره جنوبی صادر کرد.
کد خبر: ۴۸۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 29 August 2017
دن گاسپار مربی دروازه بان های تیم ملی بعد از مشکلات در فرودگاه دبی، در کنار ملی پوشان در اردوی کره جنوبی حاضر نشد تا همکاری او دوباره با تیم ملی به پایان برسد. تنش های به وجود آمده میان گاسپار و اعضای تیم ملی به دلیلی که هنوز درباره آن شفاف سازی صورت نگرفته، دلیل اصلی برای برکناری مربی دروازه بان های تیم ملی فوتبال ایران است که البته از جزییات آن فعلا خبری دقیقی در دست نیست.


 سایت رسمی فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه ای در این باره نوشت:


"فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارد که دانیال گاسپار - هماهنگ کننده و مربی دروازه بان تیم ملی فوتبال پس از رفتار کاملا غیرحرفه ای و غیرقابل قبول روز شنبه چهارم شهریورماه در فرودگاه دبی، تصمیم گرفت که پرواز به کره جنوبی را سوار نشود و همراه اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان وارد شهر سئول نشد.


همچنین با توجه به اینکه گاسپار نسبت به وظایف و تعهدات قراردادی خود عمل نکرده است، بنابراین فدراسیون فوتبال سریعا اقدام به حضور یک مربی دروازه بانان جدید کرد و الکساندر لوپز جایگزین وی شد. لوپز در حال حاضر در اردوی تیم ملی در کره جنوبی بسر می برد و به وظایف خود در تیم ملی عمل می کند."


به این ترتیب دن گاسپار که در دیدار برابر قطر و چین در فروردین ماه امسال در کنار تیم ملی حضور نداشت، باز هم از جمع مربیان تیم ملی کنار گذاشته شد. مسئولان فدراسیون در مرتبه قبلی به دلایل جدایی و بازگشت گاسپار به کادرفنی تیم ملی اشاره نکردند و این بار نیز سوار نشدن او به پرواز تیم ملی برای حرکت به سمت کره جنوبی، به عنوان دلیلی برای کنار گذاشتن او مطرح شده است. 


تنش میان گاسپار و کی روش از زمان حضور تیم ملی در مالزی و برخورد گرم گاسپار با مربیان سوریه آغاز شد. اتفاقی که باعث شد کی روش به شدت از او عصبانی شود و این عصبانیت جرقه ای برای درگیری میان این دو دوست قدیمی بود. بعد از این ماجرا گاسپار در جریان بازی قطر و چین در کنار تیم ملی حضور نداشت اما با تصمیم کی روش مجددا به تیم ملی بازگشت در هفته های گذشته نیز در کنار سرمربی تیم ملی به روسیه سفر کرد اما تنش دوباره میان این دو در فرودگاه دبی باعث شد تا گاسپار مجددا از تیم ملی کنار گذاشته شود. او البته بعد از این جدایی هیچ واکنش و عکس العملی به اتفاقات فرودگاه دبی نداشت تا ابهاماتی درباره این جدایی ایجاد شود.


با کنار گذاشته شدن گاسپار، اوسیانو کروز قدیمی ترین دستیار کی روش است که حالا در کادرفنی تیم ملی حضور دارد. سرمربی تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی جواد نکونام، مهرداد خانبان و افشین پیراونی را از لیست تیم ملی کنار گذاشته بود و گاسپار آخرین جدا شده تیم ملی قبل از پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی به شمار می رود.


با جدایی گاسپار، الکساندر لوپز به عنوان مربی دروازه بان های تیم ملی انتخاب شده است. لوپز 5 ماه پیش نیز در تیم ملی برای مقطع کوتاهی حضور داشت اما با بازگشت گاسپار از کادرفنی ایران جدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار