همزمان با هفته دولت
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: همزمان با هفته دولت بهره‌برداری از 37 طرح عمرانی - تولیدی کشاورزی در این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۴۸۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 29 August 2017
به گزارش تابناک قزوین عباس آقاعلیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: همزمان با هفته دولت بهره‌برداری از 37  طرح عمرانی - تولیدی  کشاورزی در شهرستان قزوین آغاز شد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل 25 طرح آبیاری تحت فشار، چهار طرح انتقال آب کشاورزی، چهار طرح استخر ذخیره آب، دو طرح لایروبی و مرمت قنات، یک طرح داربستی کردن باغات انگور و یک طرح لوله‌گذاری است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین، 25 طرح آبیاری تحت فشار در سطح 460 هکتار از جمله طرح‌های قابل افتتاح است که در راستای سیاست‌های دولت در جهت افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی در روستاهای قدیم‌آباد، خاکینه، سیاهپوش و جولادک، چوبیندر، پرسه، اقبالیه، فارسیان و دهدوشاب با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد ریال اعتبار دولتی و هشت میلیارد و 750 میلیون ریال خودیاری کشاورزان اجرا شده است.

آقاعلیخانی اضافه کرد: همچنین  با توجه به‌ضرورت موضوع بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی در چهار طرح انتقال آب در روستاهای دلجک، شمس باغ، شهرستان علیا، قسطین‌رود با اعتباری بالغ بر یک میلارد و 500 میلیون ریال اجرا شده است.

این مسؤول عنوان کرد: همچنین چهار طرح استخر ذخیره آب در روستاهای نیارک و دور چاک به مبلغ پنج میلیارد و 350 میلیون ریال اعتبار دولتی و 300 میلیون ریال خودیاری کشاورزان اجرا و دو طرح لایروبی و مرمت قنات در روستاهای نجف‌آباد و بکندی هم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 750 میلیون اعتبار دولتی اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین در ادامه از افتتاح  یک طرح داربستی باغات انگور در سطح 12 هکتار در روستای فارسیان و یک طرح لوله‌گذاری در روستای تراتن را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت شهرستان قزوین برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار