کد خبر: ۴۸۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 29 August 2017
تابناک رضوی به نقل از سرویس ورزش مشرق - شکست باورنکردنی کشتی آزاد ایران در پاریس به قدری عجیب بود که ورزش کشور را دچار شوک کرد. در این بین، در گوشه و کنار ورزش شاهد اخبار و رویدادهایی هستیم که کمتر به آنها پرداخته می شود. اخبار زیر، گلچینی از این دیده نشده های هفته گذشته است.

* در روزهایی که ژن خوب داشتن و آقازادگی در رسانه‌ها و به خصوص شبکه‌های اجتماعی نقل محافل است، آقازاده یکی از مدیران لیگ برتری دست به اقداماتی عجیب و غریب زده است. وی با بهره‌مندی از این توانمندی ژنتیک، در عمل همه‌کاره باشگاه بوده و همه چیز زیر نظر این آقازاده جوان انجام می‌شود. او ارتباط نزدیکی با یک جادوگر داشته و عنان تیم را به دست وی سپرده است.

* شکست کشتی آزاد در پاریس موجب شد تا سیل انتقادات به فدراسیون سرازیر شود. هزینه های بیهوده در اعزام به رقابت های بی ارزش خارجی، برگزاری میزبانی ها پرهزینه و بدون فایده، عدم وجود سیستم شفاف مالی در مجموعه کشتی کشور و ... مواردی بود که حتی وزیر ورزش را مجاب کرد تا در راستای وظایف قانونی خود، خواستار بررسی موضوع ناکامی در مسابقات پاریس شود؛ اما رفتار خارج از عرف و جوابیه ای که می توان آن را بی ادبانه خطاب کرد، از شکست تلخ پاریس نیز تلخ تر بود. آنچه مسلم است، بایستی یک فدراسیون و مسئولانش ظرفیت شکست را داشته و در قبال ناکارآمدی احتمالی نیز پاسخگو باشند. رفتار وزیر ورزش در این ماجرا مسئولانه و مدبرانه بود اما با این واکنشِ مجموعه تحت مدیریت رسول خادم، نشان می دهد که باید با دقت بیشتری مدیریت فدراسیون ها مورد بررسی و تحقیق قرار گیرند.

* اکنون که چند هفته از انتخابات فدراسیون تیراندازی می گذرد، به نظر می رسد آرامشی نسبی در این مجموعه حاکم شده و اقدامات خوبی در حال انجام شدن است. از این فدراسیون خبر می‌رسد که برنامه‌های قابل توجهی در راستای احیاء تیراندازی در کشور در حال طراحی است که تا پس از مدت ها رکود، شاهد اوج گیری این ورزش پرمدال و اصیل در کشور باشیم.

* در شرایطی که کمیته المپیک نتوانسته به تعهدات خود در قابل فدراسیون ها عمل کند و همین هم مشکلات قابل توجهی را برای آنها در پی داشته، سفر برون مرزی رئیس آن موجب انتقادات بسیاری شده است. او در اوج بحران های مالی کمیته و فدراسیون ها، به یک باره با تیم ملی کشتی عازم پاریس شد که فاقد توجیه و ارزیابی دقیق است. چرا باید رئیس کمیته عازم پاریس شود یا در مورد مشابه آمریکا، سوالی بی جواب است که نسبتی با وظایف قانونی و مصرح این مجموعه ندارد. به نظر می‌رسد مدیران ما در انتخاب سفرهای خارجی، به جای توجه به مقاصد و نگاه توریستی، معطوف به هدف و ماموریت حرفه‌ای تصمیم گرفته و عازم سفر شوند.


* برخی اخبار دریافتی اما تائید نشده حکایت از آن دارد که قرار است برخی فدراسیون‌ها منحل شوند. البته، هیچ منبع رسمی این موضوع را تائید نکرده؛ اما شنیده‌ها حاکی از این است که وزارت ورزش قصد دارد برخی فدراسیون‌ها را که عملا ماهیت مشخصی ندارند، حذف کند که البته در صورت اجرایی شدن، اقدامی ضروری و تحسین برانگیز به شمار می رود.

*شنیده‌ها حکایت دارد که در آینده نه چندان دور باید منتظر اخباری در موضوع مقابله با فساد در فوتبال کشور بود. قراردادهای صوری، معاملات مشکوک، تبانی و تخلفات قانونی در انعقاد قراردادها و ... مواردی است که برخورد جدی با آنها شاید منجر به اتفاقات خوبی در این رشته پرطرفدار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار