مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی تاکید کرد: 90 درصد خانه‌های زلزله زده در روستای ایوق قابل اسکان نیستند.
کد خبر: ۴۸۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 29 August 2017
سعید کنعانی در گفت‌وگو با ایسنا، با ارائه‌ی توضیحاتی در این خصوص اظهار کرد: برپایی چادرها در محل سکونت ساکنان و کنار دیوار کاملا کارشناسانه بررسی شده است و هیچ خطری افراد اسکان داده شده در چادر را تهدید نمی‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به این که افراد تا حدودی به مواد غذایی و لوازم خود در منزل دسترسی دارند، از این رو توزیع مواد غذایی و آب مقداری با تاخیر انجام می‌شود و بسته‌های غذایی هم اکنون آماده‌ی توزیع هستند.

وی بیان کرد: اسکان اضطراری مهمترین اولویت بوده و تا شب نیز همه در چادر اسکان داده می‌شوند و مشکلات بعدی در درجه‌ی دوم بررسی خواهند شد.

کنعانی گفت: مشکل کمبود مواد غذایی حتما تا فردا حل می‌شود و با شنیدن خبر تعطیلی نانوایی روستا نسبت به تهیه‌ی نان از شهرستان سراب اقدام شد.

وی ادامه داد: طبق آخرین سرشماری سال گذشته و استعلام آن کمی پس از وقوع حادثه، این روستا دارای 352 خانوار و یک هزار و 125 نفر جمعیت است.

وی تاکید کرد: برپایی اردوگاه به منظور اسکان زلزله زدگان به مراتب آسان‌تر از برپایی چادر در حیاط بود و این کار به این منظور انجام شد تا دسترسی به لوازم خانه آسان باشد و خانه‌هایی که اماکن اسکان دادن در داخل حیاط نبود نیز داخل کوچه اسکان داده شده‌اند.

وی خاطرنشان می کند: 150 چادر برای اسکان زلزله زدگان برپا شده است و از همکاری مردم روستای ایوق نیز نهایت تشکر را داریم.

یوسف داوودی، نماینده‌ی مردم سراب نیز در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: طبق گزارشات جهاد کشاورزی سراب، 100 خانه تخریب کامل و حدود 103 واحد دامی نیز تخریب 20 الی 80 درصدی شده است که فعلا در چادر اسکان داده خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :