وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حدود ۱۹ میلیون بد‌مسکن در کشور وجود دارد گفت: از ۵۹ میلیون نفر جمعیت شهری در کشور حدود ۳۵ درصد وضعیت مسکن خوبی ندارند.
کد خبر: ۴۸۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 29 August 2017
عباس آخوندی امروز عصر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کرمان اظهار‌ داشت: اقدامات بسیار مهمی در کشور در همه زمینه‌ها در حال انجام است، اما می‌بینیم که محصول نهایی آن نتیجه خوبی برای بهبود زندگی ندارد.

وی با اشاره به اینکه اینکه کجای کار مشکل دارد و چرا همه به‌دنبال زندگی مدرنیته می‌روند، گفت: با بررسی انجام شده در وزارت راه و شهرسازی حدود 19 میلیون بد‌مسکن در کشور وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 10 تا 15 میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند افزود: آدم‌ها را نمی‌شود از زمان و مکان گذشته خود جدا کرد و نتیجه جدا کردن انسان‌ها از زمان و مکان گذشته خود حاشیه‌نشینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تقریبا 8 میلیون نفر در شهرهای کشور در بافت قدیمی شهر رهاشده هستند خاطر‌نشان کرد: از 59 میلیون نفر جمعیت شهری در کشور حدود 35 درصد وضعیت مسکن خوبی ندارند.

آخوندی با بیان اینکه نحوه رویارویی ما با مفاهیم مدرن، اصلی‌ترین مشکلی است که در حوزه مسکن با آن رو‌به‌رو هستیم، گفت: عمدتا بر روی نفی گذشته و خلق یک کار جدید در حوزه مسکن وارد شده‌ایم به‌گونه‌ای که هیچ گذشته‌ای وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه به دست خودمان تاریخ خود را نابود می‌کنیم افزود: یادمان رفته که باید از انرژی پسیو در مسکن استفاده کنیم و اگر قیمت واقعی انرژی از مردم گرفته می‌شد ارزش خانه‌های قدیمی نیز مشخص می‌شد که چگونه از معماری مسکن خود انرژی را در خدمت گرفتند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما باید به بافت قدیمی شهر برگردیم نه اینکه قدیمی زندگی کنیم تصریح کرد: به هر استانی که سفر می‌کنم ستاد بازآفرینی شهری را تشکیل می‌دهیم و اعتقاد دارم که باید به متن برگزدیم.

وی با انتقاد از نحوه ساختمان‌سازی در شهر کرمان گفت: امروز در سفر به شهر کرمان دیدم که منازلی با سقف شیروانی فلزی وجود دارد که اصلا با اقلیم جغرافیایی کرمان سازگاری ندارد.

آخوندی با بیان اینکه برگشتن به بافت قدیم، بازسازی چند خانه تاریخی نیست اظهار‌داشت: شهر یک سازمان اجتماعی است که نباید از آن غافل شد و با تخریب بافت قدیمی شهر کاملا مخالف هستیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار