معاون میراث‌فرهنگی هرمزگان گفت: طرح سامان‌دهی بافت تاریخی سفین کیش که از ابتدای اردیبهشت آغاز شده بود پایان شهریور امسال به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۴۸۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 29 August 2017
به گزارش تابناک : اشکان مختاری بیان داشت: که طرح سامان‌دهی بافت تاریخی سفین در جزیره کیش که از ابتدای اردیبهشت ۹۶ آغاز شد و شامل تهیه و تدوین ضوابط و مقررات منظر عمومی، معابر و سامان‌دهی بافت تاریخی محله سفین‌ است تا پایان شهریور امسال به پایان می‌رسد.

مختاری گفت: به منظور حفظ ارزش‌های موجود در بافت تاریخی محله سفین تهیه و تنظیم پرونده ثبت و حریم بافت محله سفین در دست اجرا و پیگیری است.

او افزود: در این اقدام سیر تحول تاریخی و بررسی کامل ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی، ویژگی‌های کالبدی و ساختاری و همچنین معرفی ارزش‌های طبیعی، اکولوژیک و معماری مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد که حاصل آن تهیه و تدوین ضوابط و مقررات منظر عمومی، معابر و سامان‌دهی بافت تاریخی محله سفین کیش خواهد بود.

معاون میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان تأکید کرد: در این پروژه علاوه بر تعیین ضوابط اختصاصی حریم بافت تاریخی سفین الگوهای معماری و بناهای با ارزش تاریخی‌فرهنگی شناسایی خواهد شد و پس از مرحله شناسایی و مستندنگاری، بر اساس اطلاعات موجود در پروژه ضوابط اجرایی بافت و ثبت تک بناهای تاریخی بافت و نیز مرمت و حفاظت بخش های آسیب دیده در اولویت اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان قرار خواهد گرفت.

وی اظهارداشت: سفین یکی از محلات قدیمی و دارای معابر و خطوط شکل‌گیری بافت شهری کیش است که هم اکنون بخش عمده بومیان جزیره در محلات جدید و قدیم سفین زندگی می‌کنند. این محلات که محدوده‌ای به مساحت تقریبی ۲۸ هکتار را در برگرفته دارای بافت تاریخی و بناهای ارزشمند تاریخی هستند.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار