مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: دو هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در استان کرمان رفع تصرف و از دست زمین‌خواران آزاد شد.
کد خبر: ۴۸۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 29 August 2017
محمدمهدی بلوردی امروز عصر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کرمان که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در کرمان برگزار شد، اظهار‌داشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید در بخش آزاد‌سازی اراضی در حاشیه شهرها اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعا دو هزار و 800 هکتار زمین در استان کرمان رفع تصرف و از دست زمین‌خواران آزاد شد گفت: مطالعات سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در پنج شهرستان کرمان در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه طرح نجات نیز برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها در حال انجام است افزود: 400 خانواده پایش شده و 22 محله در ستاد بازآفرینی شهر کرمان مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه بازسازی 41 بنای تاریخی در استان رکمان به صورت همزمان در حال انجام است خاطر‌نشان کرد: به‌عنوان مثال حمام تاریخی "ته باغ‌لله" در شهر کرمان از زیر خاک بیرون کشیده شده و بازسازی شده است.

بلوردی با بیان اینکه دادگستری استان کرمان در بحث آزادسازی اراضی همکاری بسیار خوبی داشته است گفت: در حوزه مسائل حقوقی و ثبتی نیازمند کمک دستگاه قضائی هستیم و برخی قوانین نیازمند بازنگری است تا بتوانیم در بافت قدیمی کار ویژه‌ای انجام بدهیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث مسکن مهر قبل از دولت یازدهم 13 هزار و 495 واحد افتتاح شده بود گفت: در این دولت 12 هزار و 321 واحد با تمام امکانات افتتاح شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار