مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سمنان:
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: آتش‌نشانی سمنان در 151 حادثه و حریق در مردادماه امسال خدمات‌رسانی کرد.
کد خبر: ۴۸۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 29 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، سعید اسماعیل‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس استان سمنان اظهار داشت: در مردادماه امسال 70 مورد آتش‌سوزی و 81 مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان به وقوع پیوسته است.

وی افزود: در تیرماه 96 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به دو هزار و 706 تماسی که با سامانه 125 برقرار شد، پاسخ داده است که از این میزان تماس با مجموع 72 ساعت و 17 دقیقه عملیات اطفا، امداد و نجات و میانگین سه دقیقه و 39 ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه به کار خود پایان داده است.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان آتش‌نشانان 70 مورد حوادث آتش‌سوزی را در این ماه پوشش دادند که علل حریق‌های رخ‌داده شامل بی‌احتیاطی، خودسوزی درختان سوزنی شکل در فصل گرما و ... بوده و از این میزان بیشترین تعداد آن به 50 مورد به معابر ساختمان‌های متروکه، ضایعات و سطل‌های زباله، فضای سبز و ... اختصاص دارد.

اسماعیل‌پور خاطرنشان کرد: مأموران آتش‌نشانی شهرستان سمنان در این ماه در 81 مورد حادثه جداگانه شامل باز کردن درب منزل و خودرو (محبوسی)، گیرکردن حلقه یا انگشتر، تصادف و واژگونی خودرو، آسانسور و گرفتن حیوانات موذی و ... شرکت داشته و به شهروندان و هموطنان امدادرسانی کردند و آن‌ها را از خطرات ناشی از این حوادث نجات داده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار حوادث با 42 مورد مربوط به محبوس شدن در کابین آسانسور و گرفتن حیوانات موذی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان اظهار داشت: 9 مورد از این حوادث آتش‌سوزی، امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ‌ داده که توسط نیروهای عملیاتی به‌خوبی پوشش داده شده است.

اسماعیل‌پور افزود: تعداد نجات‌یافتگان در این عملیات، 84 نفر مرد و زن است که توسط نیروی‌های عملیاتی امدادرسانی شده‌اند.

به گفته وی، در ماه گذشته، 304 نفر ساعت از کارکنان ادارات و شرکت‌ها نیز دوره‌های آموزش مقدماتی را به جهت ارتقای فرهنگ ایمنی فراگرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار