در جلسه شورای اداری استان یزد اعلام شد که 10 کارگروه برای سامان‌دهی بافت تاریخی ایجاد شده است.
کد خبر: ۴۸۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 29 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد گفت: از همه دست‌اندرکارانی که برای ثبت جهانی یزد تلاش کردند تشکر می‌کنم، که توانستند این میراث گران‌بها را به جهانیان بشناسانند.

استاندار یزد در مورد اقدامات مرتبط با ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، افزود: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی توجه خوبی به موضوع ثبت جهانی یزد نشان داد و 14 محور اصلی را در این حوزه در دستور کار قرار داده است که اجرای این برنامه‌ها برای بافت تاریخی بسیار موثر خواهد بود، نماینده ولی فقیه در استان هم توجه خاصی به این موضوع داشتند.

میرمحمدی اضافه کرد: تشکیل معاونت میراث‌فرهنگی در استانداری یزد با هدف توجه بیشتر به موضوعات بافت تاریخی در دستور کار قرار گرفت که این موضوع به‌دلیل موازی‌کاری مورد توافق قرار نگرفت و مقرر شد، استانداری هم توان خود را در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان  قرار دهد.

وی تصریح کرد: باید با نگاه ملی و بین‌المللی به این موضوع توجه کرد، 10 کارگروه ایجاد شده است که هر کدام اقدامات خاص خود را برای سامان‌دهی بافت تاریخی انجام خواهند داد.

استاندار یزد گفت: در سال 95، 75 واحد اقامتی در استان یزد ایجاد شده است، همچنین در همین سال 51 واحد بوم‌گردی احداث شده است، در همین سال تعداد گردشگران استان یزد صدو 13 هزار و پانصد نفر بوده است، برگزاری 50 دوره آموزشی مرتبط با هتل‌داری و ثبت ملی 1586 مورد از آثار تاریخی یزد در فهرست میراث‌ ملی هم از دیگر اقدامات استان یزد در این حوزه است.

میرمحمدی تصریح کرد: با توجه به پیشینه و سوابق آقای مونسان امیدواریم بتوانیم با نگاه ملی و بین‌المللی در بافت تاریخی شهر جهانی یزد تحولات ارزشمندی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه یزد یکی از استان‌هایی است که مردم این دیار با وجود تفاوت‌های مذهبی، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز دارند، گفت: این موضوع یکی از محورهای ثبت جهانی شهر یزد بوده است، امیدواریم با تمام این ارزش‌های شهر یزد، بتوانیم در دست‌یابی به اهداف موفق باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار