کد خبر: ۴۸۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 29 August 2017
گویا معادله مس به قدری پیچیده شده و روایت های مگو در مورد آن چنان رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته اند که دیگر چپ وراست را می تواند کنار هم بنشاند. هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان معترفند که مس در خدمت استان نیست . یکی از مافیای مس می یگوید و دیگری سربسته از ظلمی که به مردم منطقه وارد می آید.
 
بیت الله عبداللهی نماینده اهر با انتقاد از عدم همکاری شرکت مس ملی ایران عنوان داشت: شرکت مس ملی ایران درباره معادن آذربایجان شرقی کار خود را درست انجام نداده و به این منطقه ظلم کرده است از وزیر جدید می‌خواهم که به داد مس منطقه نیز برسد مس فقط متعلق به کرمان نیست، خوشبختانه فعالیت‌های معدن مس انجرد نیز آغازشده و امیدواریم به‌زودی تولید خود را شروع نماید

البته این سخنان را بایستی تکمیل سخنان بیگی نماینده اصولگرای تبریز بدانیم
او معتقد  است مافیای مس پشت صحنه این صنعت را رقم زده و مانع احقاق حق مردم منطقه می شوند
 
بیگی ماه پیش در خصوص کیستی و هویت مافیا  اظهارداشت:این مافیا دولت و مسؤولان مس است که از دولت قبلی نیز وجود داشت و حال به این دولت انتقال یافته است!! ممکن است از لحاظ ظاهر پست افراد در دولت فعلی تغییر کرده باشد ولی پشتوانه این افراد خاندان هاشمی رفسنجانی و باهنر هستند. ما همچنان خام‌فروشی می‌کنیم در حالی که از خام فروشی مس هیچ بهره‌ای نصیب آذربایجان نمی‌شود.
 
تنها 2 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از خام فروشی مس است که 10 درصد آن برابر با کل بودجه عمرانی  استان آذربایجان‌شرقی است و چون این درآمد از استان خارج می‌شود، نمی‌توانند مثلاً جاده خواجه-ورزقان را به پایان برسانند تا لااقل کارگران بیچاره معدن در رفت و آمد جاده جان خود را از دست ندهند!!
 
البته به نظر یرسید ، تنها، علیزاده نماینده ورزقان باشد که از وضعیت فعلی مس راضی است اما واقعیت آن است  که او هم تغییرات بزگی را مد نظر دارد. او معتقد است مس باید استانی باشد و نه ملی . تا از این ظریق عایدات مس به استان برگردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار