جلسه شورای اداری استان امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ 29 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ در این جلسه آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، میرمحمدی استاندار، موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و مدیران ادارات و سازمان های استان حضور داشتند.
معاون رئیس جمهور در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و شهید محراب آیت الله صدوقی شهر یزد را شهر هویت و دینداری نامید.
مونسان با اشاره به اقدامات و رویکرد دولت یازدهم گفت: دولت یازدهم در بدترین شرایط دولت را تحویل گرفت و توانست بسیاری از شاخص ها را از وضعت منفی دراورد و به مرحله رشد برساند.
معاون رئیس جمهور گفت: در دولت یازدهم تورم حدود چهل درصد به تورم تک رقمی رسید و امروز شاهد وضعیت با ثباتی هستیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه مهمترین اولویت دولت دوازدهم تولید و اشتغال است، تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس را بسیار موثر و قابل توجه دانست.
مونسان افزود: درآمدهای دولت به شدت کاهش یافته و هزینه های جاری افزایش افزایش یافته گفت: دولت باید در کنترل هزینه ها فکر و تدبیر مناسبی داشته باشد و با این وجود نباید نگاهمان به بودجه دولتی باشد بلکه باید از ظرفیت های مهمی چون گردشگری بهره برد.
معاون رئیس جمهور اجرای برنامه شهرگردشگر را از اولویت های سازمان میراث فرهنگی دانست و گفت: در این طرح چند شهر گردشگری انتخاب و همه استانداردهای گردشگری در آن پیاده می شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد این رویداد را بسیار مهم و مبارک دانست و اظهار امیدواری کرد با تعامل و همکاری همه سازمان ها و نهادها شهر یزد در این زمینه الگویی مهم و قابل توجه باشد.
آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یزد شهر نمونه اخلاق، ایمان و نجابت است برحفظ ارزش های فرهنگی و تاریخی این دیار تاکید کرد.
آیت الله ناصری زیبایی های فرهنگی و ارزشمند بافت تاریخی را مرهون هنرمندی و زحمات پدران ما دانست گفت: همه مهندسان و معماران در طراحی و ساخت بناها باید هویت و فرهنگ اصیل این سرزمین را حفظ کنند.
استاندار هم در این نشست از تلاش و پیگیری مسئولان استان در راستای ثبت جهانی شهر یزد خبر داد و رئیس سازمان میراث فرهنگی خواست در راستای تبیین این رویداد بزرگ تاریخی اقدامات موثر و مناسبی را انجام دهند.
میرمحمدی با ارائه گزارشی از اقدامات چهارسال گذشته استان در حوزه میراث فرهنگی بر ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی تاکید کرد.
موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم از رئیس سازمان میراث فرهنگی خواست در خصوص ثبت جهانی شهر یزد  بودجه مناسبی را در نظر بگیرند.
سیدحسینی معاون عمرانی استاندار نیز ثبت جهانی شهریزد را نیازمند حمایت و همراهی مسئولان و بانک ها  دانست و گفت: در این راستا بانک ها باید با اعطای تسهیلات مناسب همکاری کنند.
دانش مدیرکل میراث فرهنگی استان هم توسعه گردشگری سلامت،ایجاد اقامت گاه های بوم گردی و سنتی در استان، افتتاح مرکز تخصصی نساجی سنتی و احیا و مرمت بادگیرها را از اقدامات این اداره کل در چند سال اخیر دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار