کد خبر: ۴۸۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴ 29 August 2017
تابناک / نخستین جلسه علنی شورای پنجم رشت عصر امروز با حضور ۹ عضو شورای رشت برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی رشت روز  یکشنبه در ابتدای نخستین جلسه علنی شورای اسلامی پنجم شهر این جلسه با اشاره به ششم شهریورماه سالروز شهادت زائران خانه به دست مأموران آل سعود اظهار کرد: حرکت منفور مأموران آل سعود و شهادت مظلومانه زائرین خانه خدا هرگز از یاد نخواهد رفت.

سید امیرحسین علوی با اشاره به شروع فعالیت شورای پنجم رشت افزود: شورای پنجم با ترکیب بسیار خوبی تشکیل شد و ما با عملکرد خوبمان پاسدار اعتماد آرای مردم خواهیم بود.

وی بابیان اینکه در دو جلسه‌ای که با حضور مدیران و جمعی از پرسنل شهرداری رشت برگزار شد نقطه نظرات متعددی مطرح گردید تصریح کرد: در بدنه شهرداری رشت و مجموعه همکاران شورا همگی خود را برای کارهای بزرگ آماده کرده‌اند و یقیناً به‌زودی در بحث عمران، خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و... شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه پرداختن به مباحث مختلف مدیریت شهری خواسته همه ما است گفت: برای دستیابی به این مهم همراهی همه مردم و ذینفعان را خواستار هستیم.

علوی با اذعان به اینکه باید به شورای پنجم فرصت داده شود افزود: در نخستین جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای پنجم رشت برگزار شد اعضای شورا متفق‌القول رأی دادند که حداقل در ماه دو جلسه برگزار و به‌زودی موضوع انتخاب شهردار به سرانجام برسد.

علوی افزود: همه باید این واقعیت را بپذیرند که حق انتخاب شهردار با نمایندگان و منتخبین مردم در شورای شهر است و همه افرادی که مشورت می‌دهند تنها می‌توانند در حد مشورت نظر بدهند.

به گزارش فارس در ادامه این جلسه عضو شورای اسلامی شهر رشت با تبریک به مناسبت آغاز به کار شورای پنجم گفت: امیدوارم بتوانیم پاسخگوی اعتماد شهروندان باشیم و با اتحاد و همدلی نقاط ضعف و کم‌وکاستی‌های شهر را برطرف کنیم.

رضا رسولی افزود: متأسفانه بنا به دلایلی اعتمادی که در ابتدای شورای چهارم وجود داشت حفظ نشد و باید بکوشیم این مشکلات در شورای پنجم رشت تکرار نشود.

وی پیشنهاد تعیین نظام‌نامه پیش از دستورات جلسه شورا را داد و تصریح کرد: با این اقدام بهتر خواهیم توانست به مباحث و دستورات جلسه صحن شورا رسیدگی کنیم.

رسولی با اشاره به موضوع انتخاب شهردار رشت گفت: فرآیند انتخاب شهردار امری ضروری است و باید باکیفیت و زمان مناسب این فرآیند را طی کنیم و مشخصاً یکی از خواسته‌های به‌حق مردم این است که در اسرع وقت این کار را به سرانجام برسانیم.

عضو شورای اسلامی رشت اصحاب رسانه را چشم و گوش شورای شهر دانست و بیان کرد: امید است در این دوره از فعالیت شورا از ظرفیت مشورتی با اصحاب رسانه که رابطین بین مردم و شورا هستند بیشتر بهره‌مند شویم.

در ادامه این جلسه سخنگوی شورای اسلامی رشت نیز با گرامیداشت هفته دولت گفت: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم.

فاطمه شیرزاد افزود: امید است دولتمردان در راستای رفع مشکلات و کاستی‌ها بکوشند.

به گزارش فارس در ادامه این جلسه یکی دیگر از اعضای شورای رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات اخیر بیان کرد: حضور پرشور مردم درجهت تحقق منشور انتخاباتی بود و رهبر انقلاب فرمودند: وقتی مردم مشارکت گسترده در انتخابات داشته باشند این مهم قدرت ما را به دنیا نشان خواهد داد.

احمد رمضانپور افزود: در خیلی از شهرها ازجمله رشت حضور مردم در انتخابات واقعاً چشمگیر بود و امیدوارم ما نیز نمایندگانی پاکدست و خدمتگزار برای مردم باشیم.

وی با اشاره به انتخاب هیئت‌رئیسه شورای رشت بیان کرد: بنده امیدوارم در این یک سالی که هیئت‌رئیسه در این مسند قرار گرفته است رضای خدا را در نظر بگیرند و شورا از سیاست زدگی به دور بماند.

رمضانپور افزود: در جریان انتخابات هیئت‌رئیسه اعلام کردم که تفکر سیاسی نباید در شورا و کار اجرایی دخیل شود و اگر کسی این قصد را داشته باشد به‌نظام خیانت کرده است.

عضو شورای اسلامی رشت رسانه‌ها را پل ارتباطی مابین شورای شهر و مردم دانست و گفت: امانت‌داری توسط اصحاب رسانه بسیار مهم است و اصحاب رسانه با انتقال مشکلات مردم به نمایندگان و انعکاس واقعیت‌ها به مردم مثمر ثمر باشند.

 رمضانپور با تقدیر از عملکرد شورای چهارم رشت تصریح کرد: سوابق نشان می‌دهد که در دوران شورای چهارم سه سرپرست و دو شهردار عزل و نصب شدند و متأسفانه به‌طور میانگین در طول ۹ ماه یک شهردار عوض شده است.

وی در خصوص انتخاب شهردار رشت افزود: هراندازه در خصوص انتخاب شهردار تعامل و اندیشه داشته باشیم یقیناً نتایج بهتری نصیب شهر خواهد شد.

در ادامه این جلسه رئیس شورای رشت در خصوص انتخاب شهردار رشت گفت: قرار بود از بین ۲۲ گزینه تصدی شهرداری رشت پنج نفر به‌عنوان گزینه‌های نهایی تصدی شهرداری رشت انتخاب و درنهایت بر اساس شاخص‌ها...شهردار رشت انتخاب شود.

در ادامه جلسه فرهام زاهد عضو دیگر شورای رشت نیز اظهار کرد: از اعضای شورای رشت تقاضا دارم برای اینکه بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم انتخاب شهردار را به جلسه‌ آینده موکول کنیم تا تمامی یازده عضو شورا حضورداشته باشند.

وی افزود: با این کار یقیناً تمامی اعضای شورا با اتحاد و یکدلی بیشتر در کنار هم خواهند ماند.

عضو دیگر شورای رشت نیز بابیان اینکه بیش از یک ماه است جلسات خود را آغاز کرده‌ایم گفت: ای‌کاش دو عضو دیگر هم در این جلسه حضور داشتند.

رضا رسولی افزود: با توجه به اینکه جلسات متعددی تاکنون در این خصوص برگزارشده است و در شهرهای دیگر نیز این انتخابات انجام و شهردار خود را انتخاب کرده‌اند از همکاران شورایی تقاضا دارم فرآیند انتخاب شهردار رشت هرچه سریع‌تر و با همدلی انجام شود‌.

به گزارش فارس با رأی موافق اعضای شورای رشت لایحه تصمیم‌گیری در خصوص کاندیداهای اصلی تصدی پست شهرداری رشت تا روز چهارشنبه هفته جاری مسکوت ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار