آنگونه که اعداد و ارقام سخن می گوید و مسئولان ارشد استان فارس نوید داده اند؛ این استان امروز در پایان فصل خدمت دولت یازدهم و طلیعه دولت دوازدهم در مسیر توسعه قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۸۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 29 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:استان فارس با برخورداری از ظرفیت های بالقوه و بالفعل در بخش های گردشگری، کشاورزی، صنعت، سلامت و ... در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید و با گشودن گره های فراروی کشور پس از برجام، عرصه تکاپو و تلاش بیشتر برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی بود. 
امروز قرار گرفتن استان فارس در جایگاه نخست استان های کشور از نظر بهره مندی از تسهیلات دولت برای رونق تولید، روزنه های امید برای گره گشایی از مشکلات بخش صنعت، تقویت تولید و رشد شاخص های اشتغال را گشوده است. 
این استان در دولت یازدهم در 2 مقطع زمانی میزبان رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت بود. سفر نخست در اردیبهشت ماه 1394 و با تصویب مصوباتی برای ارتقای جایگاه فارس در عرصه های مختلف نویدبخش فردای بهتر برای این استان بود، مصوباتی که تاکنون شماری از آنها به بهره برداری رسیده است و برخی طرح های بزرگ همچون ایجاد کارخانه فرآوری آلومینیوم در جنوب استان در سال های آینده وارد مدار تولید خواهند شد. 
رئیس جمهوری 31 فروردین ماه امسال نیز در سفر به شیراز به صورت ویدئو کنفرانس 400 طرح و پروژه در راستای سیاست ها و منویات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و با ‏هدف پیشرفت و توسعه استان فارس را افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی آنها را آغاز کرد. 
مروری بر کارنامه دولت یازدهم در استان فارس نویدبخش فردایی بهتر برای این دیار است. 
** استاندار: دولت کارنامه قابل قبولی برای ارائه دارد
استاندار فارس بر این باور است که دولت کارنامه قابل قبولی برای ارائه دارد و هم جهت با کشور، در استان فارس نیز در چهار سال گذشته شاهد بهبود شرایط در بخش های مختلف و حاکم شدن شرایط مطلوب بر فضای استان بودیم.
سید محمد علی افشانی افزود: در هفته دولت امسال (دوم تا هشتم شهریور) با وجود تنگناها و مشکلات مالی که دولت با آن دست به گریبان بود، شاهد افتتاح یک هزار پروژه با اعتباری افزون بر سه هزار میلیارد تومان در این استان هستیم که تاکنون بخشی به بهره برداری رسیده و مابقی نیز روزهای آتی افتتاح می شود. 
استاندار فارس افزود: این در حالی است که از دهه فجر سال 95 تا قبل از هفته دولت امسال نیز بیش از 2 هزار و 870 میلیارد تومان پروژه در سفر رئیس جمهوری به استان افتتاح شد که از مهمترین آنها می توان به ورزشگاه 50 هزار نفری پارس شیراز (میانرود) که خواست دیرینه مردم فارس و شیراز بود و همچنین بیمارستان خیرساز پیوند اعضای بوعلی سینا و سد چشمه عاشق شهرستان نی ریز اشاره کرد.
افشانی بیان کرد: علاوه بر پروژه های آماده افتتاح در هفته دولت، در شهریور یا مهرماه امسال شاهد بهره برداری از 2 پروژه بزرگ فولاد نی ریز با 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری و کارخانه سیمان خاکستری نی ریز با صرف اعتبار 500 میلیارد تومان است.
** ایجاد 40 هزار فرصت شغلی در استان فارس 
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد 40 هزار فرصت شغلی در استان طی کمتر از 15 ماه گذشته ادامه داد: برای نخستین بار بعد از 12 سال در نتیجه فعالیت های عمرانی و تولیدی و سرمایه گذاری های انجام شد، نرخ بیکاری فارس از متوسط کشور کمتر شد و در بهار امسال نیز به حدود 10 درصد رسید.
افشانی با اشاره تلاش های برای حل مشکل بحران آب استان فارس گفت: در شورای عالی آب بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های سدسازی، اتمام خطوط انتقال آب، تامین گردآوری تصفیه پساب های شهری، آبیاری نوین و آبخیزداری استان تصویب شد. 
استاندار فارس افزود: در زمینه سدها نیز تلاش های گسترده ای شد و در سفر فروردین ماه رئیس جمهوری به استان شاهد افتتاح سد چشمه عاشق نی ریز بودیم.
وی ادامه داد: علاوه بر این به زودی نیز شاهد آبگیری سد هایقر شهرستان فیروزآباد خواهیم بود و 2 سد نرگسی کازرون و میرزای شیرازی کوار نیز باید طبق برنامه، سال آینده آبگیری شود.
افشانی گفت: همچنین در شورای عالی آب مصوب شد که سالانه حدود 70 هزار هکتار آبیاری نوین در استان فارس انجام شود که با توجه به مشکل بی آبی این تغییر روش آبیاری کاملا ضروری است و علاوه بر کمک به صرفه جویی در مصرف آب، راندمان کار را نیز افزایش خواهد داد.
** جهش در گازرسانی
استاندار فارس، یکی از مهمترین نیازهای تولید و سرمایه گذاری را انرژی دانست و افزود: در طی چهار سال نخست فعالیت دولت تدبیر و امید، شاهد گازرسانی به 28 شهر و 870 روستای این استان بودیم.
افشانی افزود: در طول 50 سال گذشته تا قبل از روی کار آمدن این دولت، در کل استان فارس 604 روستا گازرسانی شده بود که طی چهارسال گذشته نیز به 870 روستا گازرسانی شد که 603 مورد آن در سال های 94 و 95 گازرسانی صورت گرفت.
وی ادامه داد: برای اینکه روستائیان در روستا بمانند و به تولید بپردازند باید زمینه های سرمایه گذاری که یکی از آنها تامین انرژی است فراهم شد که چنین شده و با اقدامات انجام شده تمام روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان سال 97 گازرسانی می شود.
** تغییر الگوی کشت 
استاندار فارس، یکی از اقدامات انجام شده برای مقابله با خشکسالی در این استان را تغییر الگوی کشت دانست و افزود: بر این اساس کشت های چغندر قند که در فصل تابستان انجام می شد به کشت پاییزه تغییر کرد تا بخشی از آب مورد نیاز آن از طریق باران تامین شود.
وی افزود: علاوه بر این، بر کشت دانه های روغنی که برای کشاورزان بسیار اقتصادی تر است و ارزش افزوده بالاتری دارد نیز تاکید شد که با توجه به اینکه سال گذشته شاهد افتتاح یک واحد کارخانه روغن کشی از دانه های روغنی در استان بودیم، رغبت کشاورزان برای کشت دانه های روغنی هم بیشتر شده به نحوی که کشت کلزا و گلرنگ که از مهمترین دانه های روغنی است از 6 هزار و 800 به 22 هزار و 500 هکتار رسیده و میزان خرید این دانه ها از کشاورزان نیز از پنج هزار تن به 23 هزار تن رسیده است.
افشانی افزود: در بحث گیاهان داریی نیز سطح زیر کشت در استان از یک هزار هکتار به پنج هزار و 200 هکتار افزایش یافته است.
** طرح های آبیاری نوین
استاندار فارس ادامه داد: همچنین در چهار سال گذشته شاهد اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 40 هزار هکتار از اراضی استان بودیم که 25 هزار هکتار آن طی سال های 94 و 95 اجرا شده است.
وی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در جهت صرفه جویی و مدیریت مصرف آب، بحث نصب کنتور هوشمند بر روی چاههای کشاورزی است که این کنتورها تاکنون بر روی حدود 936 حلقه چاه نصب شده است.
افشانی افزود: در بحث پر کردن چاه های غیر مجاز نیز طی 2 سال گذشته چهار هزار و 884 حلقه چاه پر شده است.
** فارس در طرح رونق تولید بهترین عملکرد را داشت
استاندار فارس اظهار کرد: در حوزه صنعت نیز این استان در طرح ارتقای تولید بهترین عملکرد را در کشور داشت که طی آن به 482 واحد صنعتی کوچک و متوسط 633 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که عملکرد فارس در این زمینه 122 درصد در مقابل 62 درصد متوسط کشوری بود.
وی تصریح کرد: همچنین طی 2 سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اعتبار به بخش صنعت استان داده شد که بخش قابل ملاحظه ای از آن پرداخت شده و بخشی از پروژه ها امسال به بهره برداری می رسد.
** برنامه ریزی برای جذب 18 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی 
افشانی، در خصوص برنامه جامع سرمایه گذاری خارجی در استان هم گفت: این برنامه به میزان 18 میلیارد دلار در استان تهیه شده و به سازمان سرمایه گذاری خارجی کشور ارائه گردیده است.
استاندار فارس افزود: در چهارماه نخست امسال 850 میلیون دلار برای استان مصوب شده که در مقایسه با چهار و نیم میلیون دلار سال های 93 و 94 حدود 200 برابر افزایش را نشان می دهد.
افشانی اضافه کرد: در بحث گردشگری نیز نخستین کاری که در استان انجام دادیم تهیه طرح جامع گردشگری بود که الان بازنگری نهایی در حال انجام است.
وی گفت: در حوزه توریسم درمانی هم شاهد آغاز عملیات اجرایی شهر سلامت شیراز با حدود 25 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بودیم که با توجه ظرفیت ها و پتانسیل های شیراز در زمینه درمانی، با اجرای این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز درمانی خصوصی کشور، در آینده یک تحول عظیم در حوزه درمانی استان به وجود خواهد آمد.
** حوزه حمل و نقل
استاندار فارس، در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل در استان به عنوان یکی از مهمترین زیربناهای توسعه هم گفت: بر همین اساس، پارسال از سوی دولت مبلغ 250 میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه شیراز تصویب و ابلاغ شد که پارسال 50 میلیارد تومان از این مبلغ برای توسعه فرودگاه هزینه شد.
افشانی تصریح کرد: همچنین به کل شبکه بزرگراهی استان نیز از محل اوراق و اسناد خزانه اعتبار خوبی تخصیص داده خواهد شد.
استاندار فارس در ادامه آزادراه شیراز- اصفهان را یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی کشور دانست و ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این پروژه که تا پایان سال 94 حداکثر 25 درصد بود امروز به بیش از 62 درصد رسیده است.
افشانی افزود: در حمل و نقل ریلی درون شهری نیز شاهد افتتاح 24 و نیم کیلومتر از پروژه قطار شهری شیراز در این دولت بودیم که 10 و نیم کیلومتر از آن در آستانه هفته دولت (31 مردادماه) و با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.
** توسعه خطوط ریلی
افشانی ادامه داد: همچنین خط آهن گلگهر به شیراز نیز که اجرای آن متوقف شده بود با 50 میلیارد تومانی که در انتهای سال 95 از محل اوراق مالی به آن تخصیص یافت فعالیتش آغاز شد و امسال هم 62 و نیم میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: خط آهن شیراز – بوشهر نیز که ابتدا بنا بود به طول 250 کیلومتر تا فراشبند احداث شود با هدف دستیابی به دریا و بازارهای هدف به 450 کیلومتر یعنی تا بوشهر اصلاح و تصویب گردید.
استاندار فارس ادامه داد: بخش دوم این پروژه نیز از فراشبند به اهواز و در نهایت تا کشور عراق (بصره) امتداد خواهد داشت تا از طریق آن تولیدات داخل استان از جمله مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی به کشور عراق و کشورهایی که می توان از طریق خط آهن با آنها ارتباط برقرار کرد انتقال داده شود.
افشانی افزود: این طرح تا مرحله نهایی شدن پیش رفته است و برای فاینانس آن نیز جلسه های متعددی تشکیل شده که امیدواریم به سرعت نهایی شود.
** بهره برداری از 2 هزار و 200 کیلومتر راه در فارس
مدیر کل راه و شهرسازی فارس نیز درباره عملکرد این اداره کل در دولت یازدهم به ایرنا گفت: در چهار سال نخست فعالیت دولت تدبیر و امید، بیش از 2 هزار و 200 کیلومتر راه در این استان احداث و افتتاح شد.
فیروز تکاور افزود: این راه ها شامل بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی است که در مناطق مختلف به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه زمینه ساز پیشرفت و توسعه آن مناطق گردید.
او ادامه داد: علاوه بر این هم اینک بیش از یک هزار کیلومتر راه در بخش های مختلف استان فارس در دست احداث است که در هفته دولت امسال حدود 120 کیلومتر از آن با اعتباری بالغ بر 106 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به اهتمام ویژه دولت برای تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر و تحویل آنها به متقاضیان تصریح کرد: سهم استان فارس برای احداث مسکن مهر کمی بیش از 111 هزار واحد بود که تاکنون 98 هزار و 392 واحد آن تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
تکاور افزود: از کل واحدهای تکمیل شده مسکن مهر در فارس، 40 هزار و 804 واحد در دوره چهارساله نخست فعالیت دولت تدبیر و امید به اتمام رسیده و دولت در چهار سال نخست بیش از 2 هزار و 330 میلیارد تومان تسهیلات برای احداث و تکمیل واحدهای مسکن مهر این استان پرداخت کرده است.
تکاور اظهار کرد: هنوز 12 هزار و 624 واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان نشده که بیش از چهار هزار واحد آن همزمان با هفته دولت امسال در حال واگذاری به متقاضیان است و تلاش می شود که سایر واحدهای باقیمانده نیز با توجه به پیشرفت فیزیکی بالایی که دارند ظرف یک ماه آینده به متقاضیان تحویل داده شود.
** توسعه خدمات بهداشت و درمان 
استان فارس از جمله مناطق کشور است که به بهره گیری از خدمات گسترده دولت دراین حوزه توانست سهم قابل توجهی از توسعه خدمات بهداشت و درمان در چهار سال گذشته به دست آورد.
توسعه مراکز بیمارستانی ، ایجاد مراکز و کلینیک های ویژه ، توسعه خدمات زایمان رایگان در قالب طرح تحول سلامت ، استقرار پزشک خانواده و پزشک متخصص در مناطق حاشیه نشین ، توسعه مراکز شیمی درمانی بیماران سرطانی ، نگاه ویژه به بخش اورژانس بیمارستانی بخشی از خدمات ارائه شده است که به سلامت محور شدن فعالیت های درمانی در این استان کمک کرده است . 
بنا بر اعلام محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در چهار سال مسئولیت دولت تدبیر و امید 13 بیمارستان در استان فارس به بهره برداری رسید ، این بیمارستان ها در استهبان ، اقلید ، ایزدخواست ، آباده ، بوانات ، بیضاء ، خرم بید ، داراب ، سرچهان ، شیراز ، کامفیروز و لامرد احداث شده و برای ساخت آنها یک هزار و 358 میلیارد و 944 میلیون ریال هزینه شده و 76 هزار و 948 متر مربع به فضای بیمارستانی استان فارس افزوده است . 
این حرکت همچنان تداوم دارد و 17 بیمارستان دیگر دراین استان در حال ساخت هستند؛ با بهره برداری از این بیمارستان ها در آباده طشک ، ارسنجان ، اقلید ، خرامه ، داراب ، رستم ، فیروز اباد ، قیر و کارزین ، کازرون ، کوار ، لامرد ، مرودشت ، مهر و نی ریز 86 هزار و 312 متر مربع دیگر به فضای بیمارستانی استان فارس افزوده می شود ، برای احداث این بیمارستان ها نیز تا کنون 500 میلیارد و 648 میلیون ریال هزینه شده است . 
علاوه بر این در 13 بیمارستان ساخته شده تاکنون 369 میلیارد و 901 میلیون ریال تجهیزات پزشکی ایجاد شده است ، این تجهیزات به بیمارستان های استهبان ، اقلید ، ایزد خواست ، آباده ، بوانات ، بیضاء ، قادر آباد، داراب ، سرچهان ، داریون ، بیمارستان سوختگی امیر المومنین ، کامفیروز و علامرودشت اختصاص یافته است . 
راه اندازی بخشهای ویژه نیز از خدماتی است که طرح تحول سلامت و ارائه خدمات بهداشتی درمانی دراستان فارس را به نقطه عطف رساند ، با گسترش این خدمات جامعه استان فار سبه عدالت در سلامت نزدیک شد و خدمات سلامت که پیشتر دراین حوزه صرفا در مرکز استان و شهرهای بزرگ ارائه می شد به اغلب مناطق استان فارس گسترش یافت. 
در سالهای مسئولیت دولت یازدهم همچنین 14 بخش ویژه بیمارستانی با 149 تخت شامل 80 تخت مراقبت های ویژه بزرگسالان ، 50 تخت مراقبت های ویژه نوزادان و 19 تخت مراقبت های ویژه کودکان با اعتباری معادل 149 میلیارد ریال دراستان فارس راه اندازی شده است . 
این تخت های ویژه بیشتر در مراکز درمانی اقلید ، فیروزآباد، کازرون ، داراب ، مرودشت ، لامرد ، ممسنی ، نی ریز و شیراز راه اندازی شده است . 
علاوه بر این کلینیک های ویزه نیز دراستان فارس راهی رو به توسعه پیموده است ، راه اندازی کلینیک های ویژه خدمتی در حوزه سلامت است که به تکمیل طرح تحول سلامت کمک شایانی کرد ، تا کنون با اعتباری افزون بر 326 میلیارد ریال در 15 شهرستان فارس این نوع خدمات در حال ارائه به مردم است. 
** خروج فارس از دایره چین و ماچین
همگام با تلاش های دولتمردان تدبیر و امید برای گشایش در فضای مراودات بین المللی، اعداد و شاخص ها حاکی از به ثمر نشستن این تلاش ها در استان فارس دارد.
نگاهی به فهرست اسامی کشورهایی که به دنبال طرح ریزی مناسبات جدید اقتصادی با ایران و فعالیت بازرگانی و صنعتی در استان فارس هستند، نشان می دهد که مناسبات تجاری ایران که در سال های قبل از دولت یازدهم با کشورهای معدود و خاصی محدود شده بود، در حال توسعه به سایر کشورهای جهان است؛ موضوعی که ضامن عزت و اقتدار ایران و ایرانی در حوزه اقتصاد است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این باره به ایرنا گفت: در حالی که این استان در ابتدای دولت یازدهم میزبان 9 هیات تجاری بود، همزمان با تلاش های دستگاه سیاست خارجی و دستیابی به توافق با گروه 1+5 درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ظرفیت های اقتصادی استان فارس را باری دیگر در کانون توجه سرمایه گذاران خارجی قرار داد.
علی همتی افزود: شمار هیات های خارجی که پارسال با هدف شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و صادرات کالا و خدمات به استان فارس سفر کردند به 20 هیات افزایش یافت و به طور همزمان، هیات هایی از بازرگانان کشورمان نیز برای آشنایی با فرصت های تجاری و انتقال فناوری های متناسب و برتر تولید به خارج کشور سفر کردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: رفت و آمدهای هیات های تجاری و اقتصادی منجر به عقد قراردادهای سرمایه گذاری خارجی شده است که پنج شرکت در این زمینه در سال های 92 تا 94 و همزمان با دولت یازدهم موفق به دریافت مجوز سرمایه گذاری خارجی شده اند و علاوه بر این، مذاکرات دیگری نیز در این زمینه در جریان است.
وی بیان کرد: تنها در پنج موردی که تاکنون مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان فارس برای آنها صادر شده است، معادل 25 هزار و 736 میلیارد ریال روانه ایجاد طرح های تولیدی و صنعتی در این استان شده است.
همتی گفت: طرح های سرمایه گذاری خارجی استان فارس در زمینه تولید قوطی فولادی کنسرو و کمپوت، انواع ترشی و شوریجات، عطر، پنل و سلول خورشیدی و پانل گچی است که برخی از آنها به بهره برداری رسیده و برخی دیگر در حال طی مراحل ساخت و راه اندازی است.
** اشتغال 1250 نفر؛ رهاورد احیای پنج معدن فارس در دولت یازدهم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به برنامه های دولت یازدهم در زمینه توسعه معادن در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: تنها با احیای پنج معدن استان که قبل از دولت یازدهم تعطیل شده بودند، زمینه اشتغال یک هزار و 250 نفر فراهم و سالانه سه هزار و 770 تن به ظرفیت استخراج و تولید فرآورده های معدنی در این استان افزوده شد.
همتی افزود: مجتمع معادن دهبید (شهرستان خرم بید)، سرب و روی فراشبند، مرمریت قاسم آباد نی ریز، خاک صنعتی گلدشت فراغه و معدن سنگ آهن فارس از معادن شاخص این استان هستند که در سه سال گذشته احیا شده اند.
** گام های بلند برای ارتقای گردشگری فارس
کارنامه عملکرد دولت یازدهم در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز گویای برداشته شدن گام های بلند برای جهش شاخص های توسعه در این حوزه ها است، وضعیتی که چشم انداز امیدبخشی را برای فعالان این حوزه ترسیم کرده است.
ارتقای ظرفیت پذیرش مسافر در هتل ها و مراکز اقامتی فارس، احداث اقامتگاه های بوم گردی، مرمت آثار تاریخی، ارتقای فروش محصولات صنایع دستی و ... از جمله عناوین این فعالیت ها است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در گفت و گو با ایرنا از رشد 25 درصدی ظرفیت هتل ها، متل ها و هتل آپارتمان ها در این استان به عنوان بخشی از دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه گردشگری این استان یاد کرد.
مصیب امیری افزود: در آغاز فعالیت دولت یازدهم در سال 92 ، استان فارس از 60 واحد هتل، متل و هتل آپارتمان برخوردار بود که شمار این مراکز اقامتی هم اینک به 75 واحد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: شمار اتاق های هتل ها، متل ها و هتل آپارتمان های استان فارس در سال 92 ، پنج هزار و 420 اتاق بود که با رشد 20 درصدی به 6 هزار و 486 اتاق رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: این مراکز 13 هزار و 535 تخت برای اقامت گردشگران داخلی و خارجی داشتند که هم اینک این آمار به افزون بر 15 هزار و 580 درصد افزایش یافته و رشد 15 درصدی را تجربه کرده است.
امیری به توسعه مجتمع های گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: تعداد مجتمع ها با 17درصد افزایش در طول چهار سال فعالیت دولت یازدهم، از 18 مورد به 21 مورد افزایش و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی با 49 درصد افزایش از 122 واحد به 182 واحد رسیده است.
** تامین آب و احداث شبکه های فاضلاب 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس عملکرد این شرکت در دولت تدبیر و امید را تشریح و آن را درخشان توصیف کرد و بیان داشت: در سالهای 92 تا 95 گام های ارزشمندی برای تامین آب و احداث و توسعه شبکهای فاضلاب در این استان انجام شده است.
محمد علی قلندری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت آب و فاضلاب استان فارس دراین مدت با حفر 57 حلقه چاه ، تجهیز 55 حلقه چاه ، کف شکنی 10 حلقه و اجرای 81 کیلومتر خط انتقال همه تلاشها را برای تامین آب شرب شهروندان انجام داده است .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس در ادامه بیان کرد : اصلاح و توسعه شبکه های آب نیز نقشی فراگیر و زیاد در تامین آب شرب شهرهای فارس داشته است، در این مدت 237.5 کیلومتر اصلاح شبکه و 295.5 کیلومتر توسعه شبکه در برنامه کاری بوده که انجام شده است.
** ارتقای وضعیت توزیع برق و انرژی 
از سوی دیگر، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس اعلام کرد:‌افزایش دوچندان در احداث تاسیسات انتقال و فوق توزیع نیروی برق و انرژی در این استان در سال های مسئولیت دولت یازدهم محقق شد طوری که در فاصله سال های 92 تا 96 تقریبا همه شاخص های احداث این تاسیسات افزایش داشته است.
عبدالعزیز کریمی به خبرنگار ما گفت: دراین مدت تعداد پست های انتقال از 26 دستگاه در سال 92 به 35 دستگاه در سال جاری افزایش داشته که 34.62 درصد فزونی داشته است، همچنین تعداد ترانسفورماتورها از 50 دستگاه به 80 دستگاه و قدرت آن از 9هزار و 160 مگاولت آمپر به 14 هزار و 352 مگاولت آمپر رسید که نشانگر افزایش 56.68 درصدی است.
آنگونه که آمار و ارقام سخن می گوید چهار سال فعالیت دولت یازدهم در استان فارس همراه با برگ های زرین خدمت در عرصه های مختلف بوده است؛ مسیری که امید است در دولت دوازدهم شتاب دوچندان گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار