رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی سنتی بازدهی ندارد، گفت: از دلایل عقب ماندگی فارس در عرصه تولید و اشتغال فعالیت در حوزه‌هایی است که ارزش افزوده ندارد.
کد خبر: ۴۸۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 29 August 2017

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدرضا رضایی در آئین افتتاح پروژه‌های کشاورزی جهرم با بیان اینکه توجه به کار تحقیقاتی در زمینه‌ کشاورزی باید در اولویت قرار بگیرد، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی حمایت قابل ملاحظه‌ای از کشاورز نمی‌کند و کارهای انجام شده در بخش کشاورزی حاصل تلاش، تجربه و علم کشاورزان در جهت تغییر الگوی کشت بوده است.

 وی نیاز امروز کشاورزی را حرکت به سمت کاشت نهال‌های نیازمند به آب کم و مقاوم در برابر شرایط جوی دانست و گفت: بازده کشاورزی سنتی متناسب با میزان برداشت آب و صرف منابع انرژی نیست.

نماینده‌ مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی سنتی و بدون تغییر الگوی کشت هدر رفت سرمایه‌ای است که متعلق به نسل‌های آینده است، افزود: یکی از دلایلی که  سبب عقب افتادگی استان فارس در بحث، تولید، اشتغال و سرانه‌ بودجه شده کار در حوزه‌هایی است که ارزش افزوده  ندارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزایش روزافزون مشکلات کشاورزان را نتیجه‌ عملکرد نامناسب در این حوزه دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های کشور به گونه‌ای استفاده شود که با هزینه‌های کمتر درآمد بیشتری حاصل شود.

رضایی خواستار توجه ویژه به مراکز تحقیقات کشاورزی شد و تأکید کرد: باید در حوزه‌ تحقیقات کشاورزی تلاش بیشتری شود و شاهد اختصاص منابع مالی، امکانات و نیروی انسانی متخصص در این زمینه باشیم.

این نماینده خانه ملت افزود: اگر اعتماد کشاورز و باغدار به این مراکز جلب شود موفقیت در این حوزه کسب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار