تابناک / معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گیلان با بیان اینکه واحدهای صنعتی با بانک‌ها، امور مالیاتی و بیمه‌ها مشکل دارند، گفت: مقاومت در سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران زیاد است.
کد خبر: ۴۸۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۸ 29 August 2017

تابناک / معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گیلان با بیان اینکه واحدهای صنعتی با بانک‌ها، امور مالیاتی و بیمه‌ها مشکل دارند، گفت: مقاومت در سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران زیاد است.

محمدحسین اصغریان در چهارمین نشست اقتصاد مقاومتی و رفع موانع سرمایه‌گذاری در مجتمع تفریحی‌گردشگری تله‌کابین این شهرستان اظهار کرد: سند چشم‌انداز توسعه شهرستان آستارا باید بر مبنای گردشگری و تجارت تدوین و اجرا شود.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گیلان با بیان اینکه واحدهای صنعتی با بانک‌ها، امور مالیاتی و بیمه‌ها مشکل دارند و امیدواریم نشستی تحت این عنوان در شهرستان آستارا برگزار شود، تصریح کرد: مقاومت در سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران زیاد است.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان به لحاظ دریافت تسهیلات در سطح کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: پارسال حدود 60 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان واحدهای صنعتی استان پرداخت شد که سهم شهرستان آستارا 6 واحد صنعتی با هشت میلیارد و 600 میلیون تومان بود.

اصغریان با اذعان براینکه کشاورزان از عدم ثبات قیمت‌های محصولات کشاورزی آسیب ‌دیده‌اند، بیان کرد: با کمک گرفتن از اصناف همگن نظیر انبارداران می‌توان در مدت‌زمان یک ماه اتحادیه سردخانه‌داران و انبارداران را در شهرستان آستارا تشکیل داد و مشکلات مربوط به این صنف را از طریق اتحادیه مذکور پیگیری کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گیلان با تصریح براینکه به سرمایه‌گذار و سرمایه‌دار باید احترام گذاشت، گفت: واحدهای تولیدی مجوزدار که برای نخستین بار در حال دریافت تسهیلات بانکی هستند چک‌های برگشتی و معوقات بانکی آن‌ها لحاظ نمی‌شود.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در نشست مذکور با اشاره به اینکه پیش‌ازاین سه نشست با محوریت اقتصاد مقاومتی در این شهرستان برگزار شده است، اظهار کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارد و مشکلات این شهرستان باید با اثرات و نگاه ملی رصد شود.

یونس رنجکش کیسمی مباحث حوزه شهرک صنعتی، کشاورزی، شیلات و آبزیان، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را از محوریت‌های نشست اقتصاد مقاومتی و رفع موانع سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد: با بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی می‌توان بسترهای توسعه را در شهرستان آستارا فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار