کارشناس برنامه سالمندان مرکز بهداشت سپیدان از ارائه مراقبت به ۶۰ درصد سالمندان ناتوان سپیدانی در سه ماهه اول سال ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۴۸۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 29 August 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون:فاطمه موثقی کارشناس برنامه سالمندان  در گفتگو با خبرنگار ماهدف از اجرای طرح ویزیت سالمندان در منزل را  ارتقاء سطح سلامت جسمی، روحی روانی و اجتماعی سالمندان دانست و عنوان کرد : با پیگیری های انجام شده173  نفر از سالمندان ناتوان شهرستان ، در فصل بهار سال جاری ، در این طرح تحت مراقبت قرار گرفته اند.

وی ضمن اشاره به اینکه حدود 10 درصد جمعیت شهرستان را سالمندان تشکیل می دهند ، گفت : با رشد جمعیت سالمند در ایران، نیازهای درمانی، رفاهی، اجتماعی و مراقبتی سالمندان در حال تغییر است و با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت، یکی از بسته های خدمتی و قابل اجرا در کلیه مراکز و پایگاه های سلامت ارائه خدمت به سالمندان است.

موثقی با بیان اینکه در حال حاضر،5.5 درصد از سالمندان شهرستان ناتوان و یا معلول هستند گفت:60 درصد از این سالمندان در قالب طرح "ویزیت در منزل" تحت مراقبت قرار گرفته اند که تیم پزشکی شامل پزشک، مراقب سلامت و بهورز با حضور در منزل سالمندان ناتوان علاوه بر ویزیت و تجویز دارو ، سایر مراقبت های بهداشتی از جمله دریافت مکمل و سنجش فشار خون اندازه گیری قد و وزن و مشاوره روانشناسی را ارائه می دهند.

کارشناس برنامه سالمندان ادامه داد : مراقبت شایسته از سالمندان برای گذراندن دوران سالمندی توام با رضایت از جمله اهمیت این مراقبت ها می باشد که حصول این مراقبت شایسته، داشتن یک دوره سالمندی بدون دغدغه، شاد و سالم برای  سالمندان می باشد.

شایان ذکر است تا کنون برای  96 درصد از سالمندان سپیدانی پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده و اطلاعات مراقبت های بهداشتی ارائه شده به این گروه سنی در سامانه یکپارجه بهداشت (سیب) ثبت می شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار