نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور با اشاره به وضعیت فرهنگی استان قم، اظهار داشت: قم حرم اهلبیت(ع) است، قم خیزش گاه انقلاب اسلامی و پایتخت معنوی انقلاب است، لذا این وضعیت فرهنگی که در استان داریم زیبنده استان قم نیست و باید دستگاه های فرهنگی و دستگاه های برخوردی فعال تر شوند.
کد خبر: ۴۸۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 29 August 2017
به گزارش تابناک قم، ذوالنوری با اشاره به اینکه قم مرکز حوزه های علمیه، مرکز صدور فرهنگ اهلبیت و مرکز صدور دین اسلام است اظهار داشت: کسانی که وظیفه دارند مانند ناجا و دستگاه قضایی باید اقدامی بازدارنده انجام دهند تا شاهد این وضعیت آشفته فرهنگی در قم نباشیم که ظاهر آن زیبنده نیست و برای مردم قم و متدین آزاردهنده است.

وضعیت آشفتگی فرهنگی در قم منشا بیرونی دارد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما می دانیم که این نوع مسائل منشأ بیرون قمی دارد، قم در کانون توجه نظام سلطه است که فرهنگ قم را تحت تأثیر قرار بدهد که به تبع آن در نقاط دیگر کشور هم ولنگاری گسترش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه بحث اصلی در قم بحث فرهنگی می باشد ، گفت: با شکل گیری دولت جدید و روی کار آمدن شورای جدید باید پیگیری کنیم تا این مسائل در قم حل شود؛ نمایندگان قم هم می توانند در این پیگیری سهم داشته باشند چون تریبون و  ابزار نظارتی در اختیار آن‌ها است.

حجت الاسلام ذوالنور تصریح کرد: در حال حاضر وزارت ارشادی که امروز در دولت حضور دارد فردی فرهیخته و  دلسوزی است و دغدغه فرهنگی دارد و همچنین دغدغه های مقام معظم رهبری و مراجع تقلید برای او مهم است.

چهار سال گذشته فرهنگی دولت زیبنده نیست

وی با اشاره به اینکه باید تعامل فرهنگی به ویژه در نسل جوان تقویت شود، ابراز داشت: بنده در نقد برنامه های کلی دولت در رأی اعتماد به وزرا به آقای رئیس جمهور گفتم که آقای رئیس جمهور، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید این همه دغدغه فرهنگ کشور را دارند به هر حال گذشته این چهار سال زیبنده نبوده است و باید پیگیری کنیم تا حرمت های دینی و حریم الهی در کشور رعایت شود.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار