آیت الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع شیعیان با بیان اینکه آنگونه که باید و شاید به واقعه غدیر توجه نشده است، گفت: توجه ما به غدیر ‌باید همانند واقعه عاشورا و اربعین حسینی(ع) باشد.
کد خبر: ۴۸۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 29 August 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی غروب دوشنبه در دیدار با برگزارکنندگان همایش غدیر در قم اظهار داشت: از واقعه غدیر می‌توان به عنوان مهمترین واقعه تاریخ تشییع یاد کرد چرا که پایه مسئله ولایت از روز غدیر شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز اهمیت کافی و لازم به موضوع غدیر داده نمی‌شود، افزود: در آیات و روایات به موضوع غدیر اهمیت بسیاری داده شده است.

باید حق غدیر ادا شود

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: باید حق غدیر ادا شود که متأسفانه در زمان ما حق مسئله غدیر ادا نشده است.

وی گفت: ‌باید از روش‌های متفاوتی از جمله با سخنرانی، بازسازی غدیر و زبان هنر و با ابزارهای گوناگون داستان غدیر را زنده نگه داشت.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید بر روی واقعه غدیر و دهه غدیر سرمایه‌گذاری کنیم ابراز داشت: آیت الله خزعلی بنیاد بین المللی غدیر را راه اندازی کرد که این بنیاد ‌باید کارهای خود را در این راستا با جدیت دنبال کند.

وی بیان داشت: ما به موضوع عاشورا و اربعین توجه لازم را داشتیم و در این زمینه فرهنگ‌سازی شده است اما به واقعه غدیر آنچنان که باید و شاید اهمیت داده نشده است.

این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: گسترش شادی در عید غدیر نشان دهنده آن است که اسلام تنها به مسئله عزاداری نمی‌پردازد بلکه به موضوع شادی توجه هم دارد.

راهپیمایی غدیر برگزار شود

وی با بیان اینکه برنامه ریزی شده است که امسال در قم راهپیمایی غدیر برگزار شود، افزود: این راهپیمایی همانند راهپیمایی اربعین یا فاطمیه خواهد بود و امیدواریم گامی در راستای احیای غدیر باشد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین افزود: البته همگان باید مراقب باشند که برخی از افراد ناآگاه با اقدامات خود چهره غدیر را مخدوش نکند و در صدد اختلاف افکنی نباشند.

سرمایه بزرگ شیعیان

وی با بیان اینکه اهل تسنن نیز مسئله غدیر را قبول دارند، اظهار داشت: واقعه غدیر سرمایه بسیار بزرگی برای تشیع است که باید از آن به خوبی بهره‌برداری کنیم.

این مرجع تقلید تأکید کرد: احیای واقعی غدیر می‌تواند برکات فراوانی برای کشور به همراه داشته باشد که دشمنان مکتب اهل بیت(ع) می‌خواهند این مسئله را کمرنگ کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار