مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر:
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر از بازسازی واقعه غدیر برای هشتمین سال متوالی با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین در 150 شهر مختلف کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۸۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷ 29 August 2017
به گزارش تابناک قم، سردار حسین ظریف‌منش در دیدار اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی غدیر با هدف ترویج غدیر توسط مرحوم آیت‌الله خزعلی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: این مجموعه طی سال‌های نخست به ترویج، تبلیغ و گرامیداشت عید غدیر پرداخته است.

وی اضافه کرد: طی سال‌های اخیر با توجه به اینکه دشمن در یک حرکت وسیع و همه جانبه فلسفه وجودی جامعه اسلامی را نشانه گرفته است، برنامه‌های معرفت‌افزایی و فرهنگ‌سازی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با تاکید بر اینکه دشمن در حوزه جنگ نرم تحرک بسیاری دارد، تصریح کرد: در دورانی شبهات در دانشگاه‌ها مطرح بود اما اکنون در مدارس ابتدایی و منازل با شبهه‌ها روبه رو هستیم به همین علت به این نتیجه رسیده که باید کارهای فرهنگی را به صورت مطلوب گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه با تکیه بر ظرفیت یک روز نمی‌توان به شیوه مطلوبی به عید غدیر بپردازیم، عنوان کرد: با استفاده از دهه غدیر توانسته‌ایم طی دوره‌ای 10 روزه در حوزه اهداف مورد نظر گام برداریم که در این عرصه به سیاست‌گذاری لازم رسیده‌ایم. همچنین طی سال‌های اخیر توانسته‌ایم به شیوه مطلوب از ظرفیت مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف در راستای فرهنگ‌سازی غدیر استفاده کنیم.

ظریف‌منش از برگزاری بیش از 30 همایش علمی در استان‌های مختلف کشور یاد کرد و ادامه داد: ادبیات جامعه اسلامی پیرامون حضرت علی(ع) ضعیف است به همین علت با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها به این حوزه ورود مطلوبی داشته‌ایم؛ کارگاه‌های غدیرشناسی نیز به عنوان یکی از اولویت های مورد نیاز مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کارگاه غدیرشناسی با توجه به عطش مطلوب جامعه به صورت گسترده مورد استقبال استان‌های مختلف قرار گرفته است، عنوان کرد: تربیت مربی پیرامون مباحث مرتبط با غدیر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

ظریف‌منش ادامه داد: یکی از راهکارهای نفوذ در میان مردم استفاده از ابزارهای هنری است به همین علت با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین بازسازی واقعه غدیر را با محوریت نمایش در یک فضایی باز و به صورت تجسمی مورد توجه قرار داده‌ایم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با تاکید بر اینکه واقعه غدیر برای نخستین بار با حضور 50 هزار نفر در قم بازسازی شده است، اظهار کرد: این برنامه سال گذشته در 170 شهر کشور با دو میلیون بازدید کننده برگزار شده است و سازمان بسیج مستضعفین در این برنامه به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مردمی بوده است.

وی با اشاره به اینکه واقعه غدیر امسال در 150 شهر کشور بازسازی می‌شود، مطرح کرد: در منطقه شمالغرب کشور اهل سنت از این برنامه استقبال مطلوبی داشته‌اند و در استان سیستان بلوچستان نیز واقعه غدیر در 11 نقطه بازسازی می‌شود؛ بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باید مفهوم غدیر را در جامعه به صورت عمقی ترویج دهیم.

ظریف‌منش خاطرنشان کرد: اکنون بعد از گذشت هشت سال توانسته‌ایم در راستای نهادینه‌سازی بازسازی واقعه گام‌های مطلوبی برداریم؛ واقعه بازسازی غدیر با نظر مرجعیت و بزرگان دینی شکل گرفته است به همین علت امیدواریم در ادامه مسیر نیز مورد حمایت این بزرگان باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار