فرماندار قم خبر داد
فرماندار قم با اشاره به فعالیت 500 خانه مسافر غیرمجاز در شهر قم گفت: خانه‌های قدیمی و غیرقابل بازسازی به خانه مسافر تبدیل شدند و قیمت اسکان در این خانه‌ها ارزان است.
کد خبر: ۴۸۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵ 29 August 2017
به گزارش تابناک قم، رضا سیار در جلسه ستاد بازآفرینی استان قم که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به فعالیت صنوف مرتبط با طیور در بافت مرکزی شهر قم اظهار کرد: این صنوف در این بافت فعالیت می‌کنند، همچنین معتادین متهاجر و افراد بی سرپناه در بافت مرکزی شهر قم حضور دارند.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از خانه‌های مسافر غیرمجاز در بافت مرکزی شهر قم فعالیت می‌کنند که زائرین داخلی و خارجی در این خانه مسافرها سکونت دارند.

فرماندار قم افزود: زمین دو هکتاری در محله حائری وجود دارد و این زمین می‌تواند به عنوان پارکینگ طبقاتی در اطراف حرم حضرت معصومه(س) شهر قم استفاده شود. در شهر قم با مشکل کمبود پارکینگ مواجه هستیم و به همین دلیل ورود خودرو به بافت مرکزی شهر قم ممنوع می‌شود.

سیار ورود زائرین عراقی به شهر قم را یک ظرفیت دانست و تصریح کرد: براساس برآوردها 500 خانه مسافر غیرمجاز در شهر قم وجود دارد، خانه‌های قدیمی و غیرقابل بازسازی به خانه مسافر تبدیل شدند و قیمت اسکان در این خانه‌ها ارزان است.

وی با بیان اینکه در گذشته برنامه جامعی برای بهسازی بافت فرسوده شهر قم وجود نداشت ادامه داد: مناطق اصیل شهر قم در حال خالی شدن از ساکنین اصلی است و اتباع خارجی در حال جایگزین شدن با این ساکنین در مناطق اصیل هستند.

فرماندار قم در پایان خاطرنشان کرد: به آن اندازه ای که به مناطق جدید شهر قم توجه شده، به بافت فرسوده توجه نشده است و باید دنبال حفظ ساکنین اصیل بافت فرسوده شهر قم در این بافت باشیم. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار