رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مطرح کرد:
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت:احیای جنگل‌های بلوط که ازبین رفته غیر ممکن است.
کد خبر: ۴۸۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵ 28 August 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، عیسی کلانتری در جمع خبرنگاران در کرمانشاه  افزود:مسئله اصلی ریزگردها کم آبی است، وزرات نیرو دو سال پیش متعهد به رعایت حق آبه شد و  سالانه ۱۱.۸ میلیارد مترمکعب از آبهای کشور به عنوان حق آبه تالابها و دریاچه ها و رودخانه ها در نظر گرفته شد.

وی  خاطر نشان کرد:موضوع رعایت حق آبه به صورت جزئیی در مورد سپید رود رعایت شد اما متاسفانه در مورد مابقی، ماند! حق آبه رعایت نمی‌شود .

کلانتری تصریح کرد:دولت باید بودجه سالانه مبارزه با ریزگردها را به سازمان جنگل ها و مراتع ا ربدهد و آنها نیز با اکیپ متخصص خود در حوزه بیابان زدایی، وارد عمل شوند.

معاون رئیس جمهور  تاکید کرد:متاسفانه وضعیت نامناسب منابع آبی، خاک و منابع طبیعی در کشور نتیجه رفتارهای غلط ۴۰ سال گذشته است  که الان مسئله آب بدتر از جنگل است، ذخایر آب را داریم از دست می دهیم و الان داریم با پمپاژ، آب را از سفره ها خارج می‌کنیم.

کلانتری اظهار داشت:شما نمی توانید جنگلهای بلوط را احیا کنید. امروز هشت هزار میلیارد مترمکعب از چاه های مجاز بیشتر از حد مجاز آب بر می دارند، دست به یکی از این مشکلات بزنیم اولین کسی که صدایش درمی آید نماینده است.. اما حق مردم کجاست! 

وی اظهار داشت: از این به بعد صنعت فولاد را باید در کنار آب مجوز داد، صنایع فولاد باید در کنار دریا استقرار یابند، یکی از مشکلات دریا این است که همه زیر مناطق حفاظت شده رفتند و باید جایی در این مناطق باز کنیم، صنعت آب بر نباید داخل سرزمین باشد.

کلانتری گفت: وظیفه سازمان مراتع این است که زمینهایی که آب مطمئن دارند برای سرمایه گذاری به مردم واگذار کنند، زمین هایی که در اختیار ماست، در قالب مناطق شکار و تیراندازی ممنوع است و قانونا قابل واگذاری نیست.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار