پس لرزه ناکامی‌های فراکسیون امید در مجلس همچنان ادامه دارد و رسانه‌های اصلاح‌طلب از «پالایش» در هیئت رئیسه این فراکسیون در نشست امروز خبر داده‌اند.
کد خبر: ۴۸۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴ 29 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

روزنامه آفتاب یزد نوشت: در پارت اختصاص‌یافته به اصلاح‌طلبان در بهارستان، قرار است پالایشی انجام شود. آنها که هم‌پیاله اصلاح‌طلبان می‌شدند، اما با اصولگرایان پیمان می‌بستند، تصفیه شوند و در عوض کسانی جایگزین گردند که به نام اصلاح‌طلبی، اما به کام اصولگرایی به فعالیت نپرداخته‌اند که البته بنا به گفته علیرضا رحیمی این پالایش انجام خواهد شد. اگر آنها که در جلسه آرژانتین مانع از رای‌آوری حبیب‌الله بیطرف، وزیر پیشنهادی وزارتخانه نیرو شدند، اجازه دهند!


در آستانه انتخابات هیئت‌رئیسه فراکسیون امید، رحیمی، عضو این تشکیلات خبر از تصفیه فراکسیون امید و هیئت‌رئیسه داده. او در این‌باره نوشت: «در اولین انتخابات مجمع عمومی در سال۹۵ تاکید بر انتخاب صنفی (اقوام و مذاهب و مناطق) از میان اعضا حساسیت‌های هیجانی را پاسخ داد، اما در عمل نتوانست موجب رضایت حداکثری اعضای فراکسیون شود. اگر لابی‌های آرژانتینی مانع نشوند حداقل نیمی از چهره‌های هیئت‌رئیسه فعلی فراکسیون امید تغییر خواهد کرد.»


آفتاب یزد افزود: حال باید دید نمایندگان حاضر در جلسه آرژانتین که اکثر قریب به اتفاق آنها عضو فراکسیون امید بوده‌اند و مانع از رای‌آوری بیطرف شده‌اند؛ می‌توانند در این تشکیلات هم به اثرگذاری بپردازند و از پالایش فراکسیون و خانه تکانی هیئت‌رئیسه آن جلوگیری کنند یا آنکه نمایندگان اصلاح‌طلب از دخالت آنها جلوگیری می‌کنند.


این روزنامه خاطرنشان کرد: نمایندگان حاضر در جلسه آرژانتین را می‌توان پاشنه‌های‌ آشیل فراکسیون امید نامید که حضورشان در آن نشست برای لابی‌کردن با حبیب‌الله بیطرف به خدشه وارد کردن به تشکیلات اصلاح‌طلبان در بهارستان منجر شد. جلسه‌ای که در آن غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران، فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک و همینطور اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد با حضور حبیب‌الله بیطرف پیش از آغاز فرارسیدن زمان اخذ رای اعتماد شرکت داشتند. گفته شده به‌دلیل عدم‌پاسخگویی بیطرف به خواسته‌های این نمایندگان، لابی آنها موثر افتاده و بیطرف نتوانسته بر کرسی وزارت نیرو قرار بگیرد.

با این حال این نمایندگان که به فراکسیون یک منطقه جغرافیایی کشور در مجلس دهم تعلق دارند به رد این موضوع پرداخته‌اند، تا جایی که تاجگردون به‌منظور رفع اتهام از خود و همینطور زدودن انتقادات از فراکسیون امید، عنوان کرده که عدم رای اعتماد به بیطرف سیاسی نبوده و دلایل کارشناسی داشته است.


آفتاب یزد تصریح می‌کند که این دومین پالایش در فراکسیون امید است و پالایش اول هنگامی رخ داد که کسانی به اسم اصلاح‌طلب راهی مجلس شدند اما به لاریجانی رأی دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار