نماينده شيراز در مجلس شوراي اسلامي گفت: تعامل هم افزا بین نمایندگان استان در مجلس و مدیریت ارشد استان شکل نگرفته است.
کد خبر: ۴۸۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹ 29 August 2017
تابناک فارس به نقل از افسانه:فرج الله رجبی، روز گذشته در جمع خبرنگاران، نبود تعامل مناسب و هم‌افزا بین نمایندگان مجلس و استاندار فارس را عامل لطمه دیدن استان دانست و بر ایجاد این هم‌افزایی در جهت رفع کاستی‌ها و جبران عقب‌ماندگی‌های استان تاکید کرد.

رجبی البته به این نکته نیز اشاره کرد که  استاندار و نمايندگان استان در مجلس هر كدام تلاش‌هايي را براي پیگیری مطالبات استان و جبران عقب‌ماندگي‌ها انجام داده‌اند. رجبي در عين‌حال تاكيد كرد كه دنبال مقصر نبوده و نيست، شايد علت نبود تعامل مناسب نمايندگان باشند اما به‌دنبال طرح موضوع براي رفع خلاء‌ تعامل و هم‌افزايي بوده است. او همچنین به بعضی‌ آمارهای ارائه شده اشاره کرد و افزود: در موضوع سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي ارائه شده براي سرمايه‌گذاري بايد توجه داشت كه ارائه و تائيد طرح‌ها يك موضوع و تحقق و به اجرا در آمدن آنها موضوع ديگری است. رجبي اعتقاد دارد در بسياري از طرح‌هاي اجرايي و فعال يا تكميل شده در استان فارس مساعي نمايندگان مجلس هم تاثيرگذار بوده است و بايد متوجه اين تلاش‌ها و تاثيرگذاري‌ها بود.

وي با يادآوري اينكه از ظرفيت نمايندگان فارس به‌خوبي بهره برده نشده است،‌ گفت: ساير استان‌ها از ظرفيت كميسيون عمران كه رياست آن را نماينده جهرم عهده دار است، بيشتر بهرمند شده و استفاده كرده‌اند.

*شنیده‌ام استاندار فارس به وزارت کشور می‌رود

رجبی همچنین درباره تغییر سمَت استاندار فارس نیز به شنیدهای خود اشاره کرد و گفت: شنیده‌ام که استاندار فارس قرار است در یکی از پست‌های ارشد وزارت کشور مشغول به فعالیت شود که البته این موضوع در حد شنیده ها است.

نماينده شيراز در مجلس با تصريح اينكه آقاي افشاني هم‌اكنون استاندار فارس بوده و در مسئوليت خود مستقر است، گفت: به هيچ عنوان نبايد در مديريت استان تزلزل ايجاد كرد؛ اگر قرار شد ايشان در سمت ديگري خدمت خود را ادامه دهند به حتم در موضوع استاندار فارس همه نمايندگان صاحب‌نظر هستند.

*بر هم‌زدن سخنرانی استاندار در خطبه‌های نمازجمعه را محکوم می‌کنم

رجبي آنچه در نماز جمعه اخير شيراز براي استاندار فارس حادث شد و سخنراني او بر هم خورد را محكوم و اضافه كرد: فكر كنم همه بايد بدانيم اگر شأن حاكميت شكسته شود تفاوتي نمي‌كند چه جناحي مسئوليت داشته باشد؛ استاندار مقام رسمي دولت محسوب مي‌‌شود و حضور در نماز جمعه بايد مديريت شود؛ اگر تريبون نماز جمعه محل ارائه گزارش عملكرد دولت نباشد،‌ كدام تريبون را بايد به آن اختصاص داد.

*ریاست علوم پزشکی شیراز در دو حوزه حراست و معاونت دانشجویی تند و سختگیرانه برخورد کرده است

نماینده شیراز در مجلس همچنین به موضوع ریاست ۱۳ ساله محمد هادی ایمانیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرداخت و گفت: ریاست علوم پزشکی شیراز در دو حوزه حراست و معاونت دانشجویی برخوردهای تند و سختگیرانیه‌ای داشته و دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان به خاطر مسائل سیاسی و حتی صنفی به کمیته انضباطی و نهادهای نظارتی ارجاع داده می‌شوند، تاکید کرد:هر چند عملکرد آقای دکتر ایمانیه در حوزه عمرانی قابل قبول است اما آرامش روحی و روانی دانشجویان برای ما مهم است و این موضوعات باید حل شود که ظاهرا قرار نیست در مدیریت ایشان برطرف شود.

*اولویت‌های سرمایه‌گذاری در فارس مشخص نشده است

رجبي همچنين موانع سرمايه‌گذاري در استان فارس را، روشن نبودن دقيق اولويت‌ها، مشخص نشدن نوع سرمايه‌گذاري و نبود تقسيم كار دانست و گفت: بايد دقيقا مشخص كنيم كدام پروژه با چه حجم سرمايه‌گذاري و هدفي را به‌عنوان اولويت استان و شيراز داريم، بعد از آن هم تقسيم كار را انجام داده و وظايف هر كدام از مجموعه‌هاي مرتبط مشخص شود.

* مواضع سازمان محیط زیست درباره سد تنگ سرخ روشن نیست

نماينده شيراز در مجلس شوراي اسلامي با يادآوري اينكه ارتباط خوبي با مديرعامل سازمان قطار شهري شيراز دارد، گفت: تلاش كردیم در پيگيري مسائل مترو همراه با مجموعه مديريتي اين سازمان تعاملي مناسب داشته باشيم. او پيگيري مسئله سد تنگ سرخ را يكي ديگر از اقدامات خود بيان و اضافه كرد: در مورد سد تنگ سرخ محيط زيست بايد سؤالات خود را به شكل روشن و صريح مطرح مي‌كرد و شهرداري و شورا هم پاسخ مي‌دادند؛ اما هنوز مشخص نيست كه سؤالات محيط زيست دقيقا چيست، آيا مشكل درياچه نمك (مهارلو) است يا زمين‌هاي اطراف يا تغيير اكوسيستم و ...

*دلایل اختلاف نظر با وزیر راه و شهرسازی

رجبي همچنين در خصوص اختلاف نظر با وزير راه و شهرسازي در جايگاه رئيس سازمان نظام مهندسي كشور نيز گفت: نگاهي در سطح نظام مهندسي ايجاد شده بود مبني بر اينكه رويكرد وزارت راه و شهرسازي تقويت جايگاه نظام مهندسي نيست؛ مطرح شدن آئين‌نامه كنترل ساختمان اين احساس را ايجاد كرد كه با وضع كنوني مهندسان تعارضي در آئين نامه وجود دارد. او با بيان اينكه مهندسان در اين سال‌ها از بي‌رونقي بازار مسكن و ساخت و ساز بيشترين ضرر را كرده‌اند، گفت: با توجه به اينكه آئين‌نامه ياد شده بر تشديد موضوع تاثيرگذار است، به‌‌عنوان رئيس سازمان نظام مهندسي به بحث ورود كردم و مواردي را با تشكيل جلساتي مشترك مورد بازبيني قرار داديم؛ اعتقاد داريم كه اگر مطابق با نسخه آخر مد نظر در جلسه مشترك، آئين‌نامه به كميته زيربنايي و دولت ارائه شود، 80 – 90 درصد ماجرا حل خواهد شد.

*آقای بی‌طرف نتوانست آنگونه که باید از برنامه‌هایش دفاع کند

رجبي در خصوص ندادن راي اعتماد از سوي مجلس به وزير پيشنهادي نيرو نيز گفت: بيش از 140 نفر به عنوان موافق وزير پيشنهادي نيرو نام نويسي كرده بودند اما فكر مي‌كنم مجموعه آقاي بي‌طرف و دوستانشان نتوانستند آنگونه كه بايد از برنامه‌هايشان دفاع كنند و همين باعث ريزش آراي موافق شد. او تصريح كرد: اينكه گفته مي‌شود راي نياوردن آقاي بي‌طرف ناشي از ضعف فراكسيون اميد بوده، صحيح نيست؛ در بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي و دادن راي به آنان به‌عنوان نماينده تمام مردم عمل مي‌كنيم و نه يك فراكسيون خاص.

رجبي با بیان اینکه مجموعه آراي داده شده به وزاري پيشنهادي رئيس جمهور در اين دوره نقطه قوت مجلس بوده و اينكه نبايد فرآيند راي اعتماد را به يك جلسه علني خلاصه كرد، گفت: راي نمايندگان به وزرا از قبل آماده نبوده كه با فشار دادن يك دكمه آن را ابراز كنند؛ تغيير آراي آقاي آخوندي هم يك عمل رياضي ساده بود.

*شیراز باید در تراز شهری فرهنگی ارتقا یابد

رجبي مسائل فرهنگي و اجتماعي را يكي از مهمترين اولويت‌ها در وظايف شهرداري‌ها برشمرد و گفت: شيراز بايد خود را در تراز يك شهر فرهنگي جهاني ارتقا بخشد و معرفي كند.

او اصلاح ساختار اداري شهرداري شيراز را يك ضرورت دانست و گفت: طي 5 سال گذشته قريب به 5 هزار نفر به پرسنل شهرداري اضافه شده است. رجبي يكي از انتظارات را تدوين نظام‌نامه‌اي خوانا در زمينه سرمايه‌گذاري براي رونق اين بخش دانست و تاكيد كرد: شهرداري شيراز را دروازه ورود سرمايه‌گذار و سرمايه‌گذاري به شيراز و حتي استان فارس مي‌دانيم؛ قطعا تعامل نمايندگان در آينده با شورا و شهرداري شيراز متناسب با درخواست نمايندگان شورا و شهردار خواهد بود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار