كاميار داهيم گفت:در سطح استان ۳ میلیون و پانصد هزار راس دام داریم که تعداد آن در سال های اخیر با توجه به مشکلات تامین علوفه و نگهداری آن کاهش یافته است
کد خبر: ۴۸۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰ 28 August 2017
به گزارش تابناك اذربايجان غربي:کامیار داهیم مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت:هم اکنون در سطح استان ۳ میلیون و پانصد هزار راس دام داریم که تعداد آن در سال های اخیر با توجه به مشکلات تامین علوفه و نگهداری آن کاهش یافته است به طوری که زمانی پنج میلیون راس دام در سطح استان داشتیم.


داهیم افزود؛ استان ما یکی از استان های صادر کننده محصولات طیور هست و علاوه بر تامین نیاز استان به کشور های عراق و قطر نیز محصولات را صادر می کنیم و کنترل تب مالت در سطح استان یکی از افتخارات ما در دولت تدبیر و امید است.


وی اظهار داشت:در استان ۵۰ هزار قلاده سگ صاحب دار داریم که  ۲۲ هزار و ۶۰۰ قلاده آن را واکسن هاری ترزیق کرده ایم.


 مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه تمام بدهی ها و غرامت سنوات قبل از بابت دام های حذفی به دامداران پرداخت کردیم اضافه کرداین بدهی ها از سال های ۸۹ و ۹۰ معوق مانده بود و مبلغی حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در دولت تدبیر و امید پرداخت کرده ایم.


 وی تصریح کرد: سال ۹۵ آرام ترین سال از نظر تب برفکی بود، در این سال در سه نوبت بیش از ۶۰۰ هزار راس و در سال ۹۶ نیز ۲۰۰ هزار راس دام سنگین شامل گاو و گاومیش را واکسیناسیون کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۹۰ هزار راس دام کوچک و ۸۰ هزار راس دام بزرگ کشتار شده است تصریح کرد؛ در سال گذشته ۹۰ هزار مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه داشته ایم که ۱۹۳۰ مورد تخلفی را داشته تیم و ۱۲۰ تن ضبط محصول غیر بهداشتی داشته ایم.


داهیم با بیان اینکه  در سطح استان ۱۲ کشتارگاه طیور داریم و ۳۰ میلیون قطعه مرغ گوشتی در سال گذشته کشتار وعرضه شده است افزود؛روزانه  ۱۳۰ تن مصرف گوشت مرغ در سطح استان داریم و کشتارگاه های ما روزانه ۱۶۰ تن گوشت مرغ عرضه می کنند که روزانه ۳۰ تن صادرات داریم 


وی در پایان اضافه کرد؛ از مردم میخواهیم خود دام قربانی را ذبح نکنند و آن را به کشتار گاه ها بسپارند چرا که خون و گوشت تازه می تواند مشکل ساز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار