مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی:
مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت : مرکز خون‌گیری تربت‌جام از بهترین و قوی‌ترین پایگاه‌ها در سطح استان است که با تلاش مجمع خیرین اداره می‌شود و کمک آنها باغث می شود تا مشکلات سازمان انتقال خون مرتفع و پایگاه‌های قوی در نقاط مختلف استان راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۴۸۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 28 August 2017
مرکز خون‌گیری تربت‌جام از بهترین و قوی‌ترین پایگاه‌ها در سطح استان است
به گزارش تابناک رضوی،سید حمیدرضا اسلامی،مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از پایگاه اهدای خون تربت جام با قدردانی از تلاش های مجمع خیرین سلامت این شهرستان گفت: در کشوری زندگی می کنیم که قبل از سال 53 توسط شرکت های خصوصی خون فروخته می شد و مسئله اهدای خون مطرح نبود و مافیای خون حضور فعال و چشمگیری داشتند اما پس از انقلاب اسلامی مردم ایران با اهدای خونشان باعث شدن که رتبه کشور در جهان اول شود.
اسلامی گفت :شهرستان تربت جام که سومین مرکز جمعیت استان است و علاقه مندان به اهدای خون در این منطقه حضور چشمگیری داشته اند منطقی نبود که مرکز انتقال خون نداشته باشند که با تلاش مجمع خیرین کمتر از یکسال این امر محقق شد.
وی افزود: طی دوماه آینده اهدای خون و فرآوری در این مرکز به صورت مستقل انجام می شود و علاقه مندان می توانند بدون مشکل برای اهدای خون همه روزه مراجعه کنند.
مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی  خاطر نشان کرد: پتانسیل و ظرفیت های لازم ، درمانی برای تبدیل شدن این شهرستان به قطب درمانی  فراهم شده  که با راه اندازی مرکز طب تصویری تربت جام استاندارد های لازم را برای ایجاد منطقه درمانی فراهم می شود.
وی با اشاره به اهمیت روز افزون استفاده از فرآورده های خون در جهان بیان داشت: امروز در جهان با به کار گیری دانش های نوین مانند پلاسما و سلول های بنیادی بسیاری از بیماری ها صعب العلاج از مرگ حتمی نجات پیدا می کند که نشان می دهد اهمیت خون در برنامه های پزشکی در چه رتبه و مرحله ای است.
اسلامی گفت: اولویت اصلی سازمان انتقال خون در حوزه پژوهشی و آموزشی است و کسانی که تحقیقات کاربردی داشته باشند مورد حمایت واحد پژوهشی این سازمان قرار 
دارند.
 مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به بودجه این سازمان عنوان کرد: فعالیت این سازمان چهار برابر بودجه ای است که  تعلق گرفته است و به لحاظ تولید خون خراسان رضوی رتبه  سوم را در کشور دارد.دکتراسلامی خاطرنشان کرد: درخراسان رضوی  یک عمل جراحی در سال گذشته به خاطر نبود خون و فرآورده های خونی کنسل نشده است.
 وی افزود: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی توانسته 99 درصد در خواست های خونی بیماران را در 58 بیمارستان و مرکز درمانی پوشش دهد و با توجه به تولید پنج برابرظرفیت استان هنوز نتوانسته این امر به صورت صد درصدی محقق شود.
 مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی سالانه بیش از 322 هزار کیسه خون تولید و پس از فرآوری در اختیار مراکز درمانی قرار می دهد که این میزان توسط 10 پایگاه اهدای خون در این استان تامین می شود.
  اسلامی با اشاره به اهمیت وجود پایگاه انتقال خون در تربت جام افزود: با توجه به مرزی بودن این شهرستان و وجود حوادث بسیار در این منطقه و کشته شدن یک نفر از خیرین به دلیل نبود خون در سال های گذشته وجود مرکز انتقال خون در این شهرستان امری ضروری بوده که محقق شده است.
وی با اشاره به هزینه بالایی انتقال و نگهداری خون عنوان کرد: سازمان انتقال خون برای تهیه خون سالم و رساندن آن به دست مصرف کننده و آماده‌سازی هر کیسه خون هزینه‌ای بالغ‌بر 109 هزار تومان صرف می کند.
مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی تاکید کرد: سازمان انتقال خون با تلاش پرسنل و آزمایش های دقیق اجازه ورود یک نمونه خون‌آلوده و فاسد را به چرخه خون نداده است و مجموع خونی که در شهرستان تربت‌جام استخراج می‌شود جز پاک‌ترین خون‌ها در سطح استان و کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار