همزمان با هفته دولت سه طرح بزرگ آبخیزداری به همت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۴۸۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 28 August 2017
 مهرزاد بوستانی گفت: هدف افتتاح سه طرح بزرگ آبخیزداری ذخیره آب، کنترل سیلاب و روان آب‌های سطحی، کنترل فرسایش و حمل رسوب، بیابان‌زدایی، حفظ و احیاء عرصه‌های منابع طبیعی فارس است.

وی مطرح کرد: طرح‌ها شامل احداث سه بند سنگی ملاتی آبخیزداری در پروژه کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی حوزه‌های آبخیز مناطقی از شهر خشت، حوزه دره زه دار المیزان مهر و حوزه بالادست کارخانه سیمان لامرد است که در روزهای آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس افزود: طرح‌ها آبخیزداری با وسعت یک هزار و 466 هکتار و اعتبار 17 میلیارد و 198 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

بوستانی خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای اجرای این طرح‌ها از محل خودیاری و مشارکت‌های خیرین محلی، دهیاری‌ها و نیز در خصوص پروژه آبخیزداری لامرد، بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های اجرایی به همت کارخانه سیمان لامرد تأمین و هزینه شده است.

وی با اشاره به 621 هزار مترمکعب حجم استحصال آب سالانه حوزه‌های آبخیزداری، تصریح کرد: با افتتاح این طرح‌ها به‌طور غیرمستقیم 2 هزار و 438 خانواده از نعمت آب آشامیدنی و دیگر مزایای آن بهره‌مند‌ می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: اجرای این طرح‌ها با ایجاد اشتغال‌زایی، نقش مهم و حیاتی در آب‌رسانی به روستاها به‌خصوص در مناطق خشک و کم آب دارد و می‌تواند کمک قابل‌توجهی به معیشت ساکنین مستقر در اطراف این حوزه‌ها کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار