پرداخت تسهیلات به افرادی که علاقه‌مند به کارآفرینی هستند از جمله اقدامات بسیج سازندگی استان در سالیان اخیر بوده است.پرورش شترمرغ از جمله فعالیت‌های درآمدزا است که مورد توجه مشتاقان کارآفرینی بوده است.
کد خبر: ۴۸۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 28 August 2017
یک کارآفرین کبودرآهنگی با احداث مزرعه پرورش شترمرغ قدمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته و زمینه اشتغال خود و دو نفر دیگر را فراهم کرده است.

به گزارش ایکنا، بسیج سازندگی استان چند سالی است که در زمینه اقتصاد مقاومتی وارد میدان عمل شده و اقداماتی را انجام داده است.

پرداخت تسهیلات به افرادی که علاقه‌مند به کارآفرینی هستند از جمله اقدامات بسیج سازندگی استان در سالیان اخیر بوده است.پرورش شترمرغ از جمله فعالیت‌های درآمدزا است که مورد توجه مشتاقان کارآفرینی بوده است.

یک کارآفرین کبودرآهنگی که در راستای اقتصاد مقاومتی دست به پرورش شتر مرغ زده است گفت: ساکن روستای آقبلاغ کبودرآهنگ هستم وکارم کشاورزی است، اما سه سالی می‌شود که به عنوان راننده اتوبوس نیز فعالیت دارم.

صدیقی‌فاتح خاطرنشان کرد: از سال گذشته به دنبال شغلی بودم که بتوانم در روستای محل زندگی‌ام آن را عملی کنم، به همین دلیل با چند نفر از دوستانم در این زمینه صحبت کردم و اقدام به تحقیق اینترنتی هم کردم.

وی افزود: در نهایت به این نتیجه رسیدم که پرورش شترمرغ کاری است که می‌توانم در روستا انجام دهم و از نظر کسب درآمد نیز کار بسیار خوبی است.

این کارآفرین کبودرآهنگی اظهار کرد: برای شروع کار نیاز به سرمایه داشتم، این سرمایه را با کمک بسیج سازندگی شهرستان تامین کردم.

وی با بیان اینکه ۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای این کار دریافت کرده است، بیان کرد: با این مبلغ توانستم ۳۵ رأس شترمرغ یک ماهه از یک پرورش‌دهنده شترمرغ در شهر دمق رزن خریداری کرده و به روستا آوردم.

صدیقی‌فاتح گفت: هم اکنون حدود سه ماه است که کار را شروع کرده‌ام و در این مدت نیز دو نفر را به کارگیری کرده‌ام که در انجام امورات مربوط به نگهداری شترمرغ بنده را همراهی می‌کنند.

وی اظهار کرد: به دنبال دریافت تسهیلات جدیدی هستم که اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توانم کارم را توسعه دهم و زمینه اشتغالزایی چند نفر دیگر را نیز فراهم کنم.

این کارآفرین کبودرآهنگی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: از زمانی که من این کار را شروع کردم، هم روستایی‌هایم به کار پرورش شترمرغ علاقه‌مند شده‌اند و هم اکنون سه مزرعه پرورش شترمرغ در روستایمان وجود دارد.

منبع: روابط عمومی سپاه انصارالحسین (ع)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار