مدیر پایانه مرزی مهران با بیان اینکه کار تردد مسافر به صورت قانونی و در قالب کاروان های حج و زیارت از این مرز انجام می شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون (پنج ماه گذشته) 804 هزار و 780 زائر از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر کردند.
کد خبر: ۴۸۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 28 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ کامران بختیاری با بیان عبور راحت و بدون معطلی زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عالیات اظهار کرد: از این تعداد 476 هزار و 293 نفر زائر ایرانی و 328 هزار 487 نفر نیز مسافر خارجی بودند که از مرز بین المللی مهران به داخل و خارج از کشور تردد داشته اند.
 
وی افزود: بیشتر زائران این کاروان ها برای نخستین بار (زائر اولی) به عراق و زیارت بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) مشرف شدند و برای سفر به این اماکن مقدس مرز رسمی و بین المللی مهران را انتخاب کرده اند.
 
مدیر پایانه مرزی مهران تاکید کرد: در این مدت 894 دستگاه اتوبوس( ایرانی، عراقی و سایر ملیت ها) از طریق مرز مهران به داخل و خارج از کشور تردد کرده اند.
 
بختیاری یادآور شد: همچنین در این مدت علاوه بر تردد اتوبوس ها، 403 خودرو عراقی از طریق مرز مهران وارد و 400 خودرو نیز خروج داشته اند.
 
به گفته وی در حال حاضر تردد زائران در مرز مهران بدون مشکل و با سهولت در جریان است.
به گزارش ایرنا، روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار