تابناک / سیدرحمان موسوی: همزمان با روی کار آمدن شوراهای شهر و روستا ، گروه ها و فضای مجازی در لنگرود مملو از نقدها و تحلیل ها و اظهار نظرهای مختلف از عملکرد شهرداری و شورای اسلامی این شهر است.
کد خبر: ۴۸۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 28 August 2017
تابناک / سیدرحمان موسوی: همزمان با روی کار آمدن شوراهای شهر و روستا ، گروه ها و فضای مجازی در لنگرود مملو از نقدها و تحلیل ها و اظهار نظرهای مختلف از عملکرد شهرداری و شورای اسلامی این شهر است.
 
در این اظهارات برخی پا را فراتر از دایره نقد می گذارند و به تخریب و توهین شورای جدید در همین ابتدای راه می رسند و برخی نیز دلسوزانه و مشفقانه است ؛ این نقدها و اظهارات از فضای داخل تاکسی ها تا نقد مدیریت فرهنگی و بسنده کردن شهرداری به اجرای چند پروژه عمرانی کشیده شده است و بگو مگوها و پرسش و پاسخ های متعدد را در فضای مجازی برانگیخته است.
 
 

 
پس از روی کار آمدن شورای پنجم در لنگرود ، عمر مسئولیت رضا کحالی به عنوان شهردار این شهر پایان یافت ، اما پایان کار کحالی در لنگرود با حواشی زیادی همراه بود.
 
متاسفانه طی دوسال گذشته در مدیریت شهری لنگرود ، مسئله مهم تنها توجه به ظاهر شهر و تخریب میدان ها و صرفا انجام پروژه های عمرانی با کمترین توجه به میزان درآمد و هزینه های جاری شهرداری ازجمله معیشت کارکنان و کارگران بود.
 
ممکن است بعضی از برنامه های انجام شده خوب بوده باشد اما در مجموع به عملکرد شهردار لنگرود نقدهای فراوانی وارد است و منابع شهرداری عادلانه در سطح شهر توزیع نشده است.
 
روز گذشته رضا کحالی طی پیامی هجمه های وارده در خصوص بدهی های شهرداری لنگرود را درست ندانست و مطالبی را مطرح کرد که اگرچه کحالی طی دوسال گذشته به هیچ کدام از سوالات ما پاسخ نداد اما جا دارد بازهم مطالبی را به ایشان یادآوری کنیم.
 
 
1- میزان درآمد شهرداری لنگرود از زمان روی کار آمدن شما تا آخرین روز چه میزان بوده است؟
 
2- طی دو سال گذشته شما چه برنامه ای برای درآمد زایی شهرداری لنگرود داشته اید؟
 
3- از زمان روی کار آمدن شما کدام سرمایه گذار پایش به لنگرود باز شد و کدام پروژه شهری با مشارکت سرمایه گذاران انجام گرفته است؟
 
4- به گفته اغلب کارکنان شهرداری لنگرود ، زمان شما بیشترین عزل و نصب ها در تاریخ شهرداری لنگرود اتفاق افتاده است و عدم ثبات مدیریت به اوج خود رسیده بود ؛ چرا؟ 
 
5- برای نخستین بار یک کارگر به دلیل فشار معیشتی به جایگاه شهرداری لنگرود متعرض شد ، آیا این عمل جز این معنی می دهد که شما توجهی به وضعیت زندگی کارکنان و کارگران شهرداری نداشته اید؟
 
6- پس از دو سال از حضور شما در شهرداری لنگرود ، وضعیت میدان معلم به همان شکلی است که توصیف نمی کنیم.
 
7- پس از دوسال می شود بگویید تنها یک مورد کار زیربنایی که در لنگرود صورت گرفته است چه بوده؟
 
8- شورای شهر لنگرود طی دوسال گذشته همواره معتقد بوده که شما مردم را با یک سری نمایش و کارهای ظاهری مقابل شورا قرار داده اید و کمترین توجه و تعاملی با شورای منتخب مردم نداشته اید!
 
و سوالات و ابهامات فراوان دیگری...
 
 
بد نیست اشاره ای به تاریخچه شوراهای شهر هم داسته باشیم ؛ پس از تشكيل دولت آقاي خاتمي مقدمات انتخابات شوراهاي اسلامي فراهم شد و در 17 اسفند سال 1377 اولين دوره انتخابات سراسري شوراهاي اسلامي كشور با استقبال چشمگير مردم در بيش از 40 هزار حوزه انتخاباتي برگزار شد.
 
گزیده ای از اظهارات سیدمحمد خاتمی درباره شوراهای شهر که به اعتقاد نگارنده رضا کحالی کمترین اعتقادی بدان ندارد:
 
1- رويكرد همه باید بر تقويت شوراها استوار باشد ،  دولت نیز می تواند بسياري از امور را به شوراها واگذار نمايد.
 
2- شورا را بايد به افرادي توانا، متخصص و داراي تجربه در اين حوزه بسپاريم و نبايد آن را به پايگاهی سياسي تبديل كنيم ، به همین جهت، بايد افرادي در شورا حضور داشته باشند كه به كار شورايي براي توسعه باور داشته باشند.
 
3- بايد به جوانان شايسته نوبت دهيم تا به ميدان بيايند، متاسفانه بين نسل اول انقلاب و نسل بعدي فاصله زيادي افتاده و بايد به نسل جوان فرصت دهيم تا به عرصه بيايند و در كنار افراد مجرب قرار گيرند.


سخنی با شورای چهارم لنگرود ؛
امروز شورای پنجم تقاص سکوت و کم کاری شورای چهارم را پس می دهد!
 
 
1- چگونه می توان از بعضی که خود تخصصی در زمینۀ مدیریت شهری و آشـنایی بـا قـوانین و مقرارت شهرداری ندارند انتظار داشت در زمینۀ انتخاب شهردار و مدیر شهر موفق عمل کنند
 
2- دخالت سازمان ها و نهادهای دیگر در انتخاب شهردار، اختلافات داخلی مـبتنی بر قومیت گرایی، نگرش فرد گرایانۀ اعضای شورا و ارجح دانستن منافع فردی بر منافع جمعی از دیـگر موارد قابل ذکر در ایـن مـورد است
 
3- در زمینۀ تصویب برخی از امور شهرداری بین قبل و بعد از تشکیل شورا و در زمینۀ نظارت بر امور شهرداری از دید کـارکنان شـهرداری بین قبل و بعد از تشکیل شورا تفاوت معناداری وجود داشت.
 
4- طی دوسال گذشته شهردار لنگرود بارها با بی توجهی و نادیده گرفتن حق و حقوق اولیه شورای شهر ، به این جایگاه مقدس بی اعتنایی کرد اما هربار با سکوت آزار دهنده شما همراه بود.
 
و موارد فراوان دیگر...
 
 
 
سخن پایانی ؛
 
 
شورای پنجم شهر لنگرود رقم بدهی شهرداری و معوقات کارکنان را اعلام کند تا معلوم شود که رجایی ، شهردار منتخب چه شهامتی برای قبول این مسئولیت داشته است!
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار