باغ مدرن 32 هکتاری و پروژه آبیاری قطره ای تنگ کنشت در کرمانشاه با حضور رئیس سازمان محیط زیست و جمعی از مسئولین استانی افتتاح شد.
کد خبر: ۴۸۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 28 August 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک، اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در مراسم افتتاح این باغ و همزمان با پنجمین روز از هفته دولت برگزار شد، افزود: کشاورزیاز استعداد و مزیت اول این استان است وخوشبختانه کرمانشاه زمین های کشاورزی مرغوبی دارد و اگرچه ما ۱.۵ درصد مساحت کشور را داریم، اما شش درصد اراضی و هشت درصد آب های جاری کشور مربوط به این استان است.

وی خاطر نشان کرد:استان کرمانشاه از ۱۰ هزار هکتار گلخانه کشور،بایدحداقل ۴۰۰ هکنار گلخانه در استان می داشتیم که این میزان اکنون ۳۸و بسیار کم است.

رازانی تصریح کرد:این پروژه با همکاری خوب ارتش در منطقه تنگ کنشت اجرا شده و برای توسعه آن حتی تا ۳۰۰ هکتار هم برنامه وجود دارد.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  اظهار داشت: این باغ به وسعت بیش از ۴۰ هکتار ظرفیت تولید ۱۸۰۰ تن انواع محصولات باغی از جمله گردو، گلابی، به، سیب، زردآلو و گیلاس را دارد که امروز 32 هکتار آن افتتاح می شود و اعتبار هزینه شده برای این پروژه را بیش از 16میلیارد ریال اعلام کرد.

رییس جهاد کشاورزی استان افزود: هدف از اجرای این پروژه تامین و تولید میوه و نهال مورد نیاز استان و استان های همجوارو از اهداف دیگری از جمله کمک به تصفیه هوا، ممانعت از ورود ریزگردها و ... را نیز دارد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار