رییس سازمان محیط زیست کشور :
رییس سازمان محیط زیست کشور گفت:توسعه هیچ تضادی با محیط زیست ندارد،و برای تحقق توسعه پایدار دیگر ارکان توسعه نظیر اقتصاد و مسائل اجتماعی هم باید در کنار هم قرار گیرند.
کد خبر: ۴۸۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 28 August 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزرای تابناک، عیسی کلانتری در حاشیه بازدید از تالاب هشیلان کرمانشاه، افزود: سازمان محیط زیست سازمانی کوچک با بودجه محدود سالانه حدود 420 میلیارد تومانی است که این بودجه کمتر از کمک دولت به دو منطقه آزاد تجاری است و با این اعتبارت محدود نمی توان محیط زیست را حفظ کرد.

وی خاطر نشان کرد: با این شرایط باید از کمک های مردمی استفاده کنیم و به سمتی برویم که 80 میلیون ایرانی  خودبه 80 میلیون محیط بان تبدیل شوند و با ایجاد معاونت فرهنگی اجتماعی در سازمان محیط زیست می توان حفاظت از محیط زیست را به دل خانواده ها برد.

کلانتری تصریح کرد: دفاع از حقوق شهرندی مردم که در وضعیت محیط زیستی خوبی زندگی کنند از دیگر وظایف اصلی سازمان محیط زیست است.

وی ازتصمیم گیریهای جزیره ای در کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: بعنوان مثال تحقق هدف گذاری انجام شده در برنامه ششم توسعه برای افزایش تولیدات کشاورزی باعث می شود مصرف آب کشور 35 میلیارد متر مکعب بیشتر شود و این درحالیست که هم اکنون نیز سالانه 50 میلیارد مترمکعب اضافه برداشت آب داریم.

کلانتری تاکید کرد: معضل محیط زیستی کشوربحران آب وبا ادامه روند موجود در 20 سال آینده 80 درصد وسعت کشور آب نخواهد داشت و با وجود این بحران، متاسفانه گاها مشغول مسائلی همچون آلودگی هوا و یا زباله می شویم، درصورتیکه عمق فاجعه بحران آب بسیار جدی است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار