دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی مطرح کرد:
دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت:احترام گذاشتن در عمل و رفتار به فعالیت سیاسی اقوام و اقلیت های مختلف و به رسمیت شناخته شدن برنامه های آنها در حوزه سیاست داخلی مورد توجه دولت تدبیر و امید خواهد بود.
کد خبر: ۴۸۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 28 August 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزرای تابناک، شهیندخت مولاوردی در نشست هم اندیشی حقوق شهروندی که امروز در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: جمع آوری حقوق شهروندی در قالب یک منشور به مردم آگاهی بخشی خواهد کرد وحقوق شهروندی همواره مطالبه مردم کشور ما از دوران مشروطیت بوده است و تهیه این منشور گامی برای مطالبه گر شدن مردم و در پی آن پاسخگو شدن دولت باشد.

وی خاطر  نشان کرد:عملیاتی شدن لایحه نهاد ملی حقوق شهروندی و قرار گرفتن آن در مراحل عملیاتی اتفاقات مبارکی را در پی خواهد داشت وتلاش خواهیم کرد با تعامل با این فراکسیون در جهت اعتلای حقوق شهروندی گام برداریم.

مولاوردی تصریح کرد:با توجه به شعار امسال در هفته دولت با عنوان تدبیر و امید برای اشتغال و تولید لذا دولت تلاش خواهد کرد تا تحقق و عملیاتی کردن این شعار را تا پایان سال در برنامه خود قرار دهد.

وی اظهار داشت: دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که اگر بگویم در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی به بن بست رسیده بودیم، غلو نکرده ام وبالا بودن نرخ تورم، بی‌ثباتی اقتصادی، فعال نبودن بخش غیردولتی، کاهش سرمایه‌گذاری و... از مشکلات کشور در آغاز به کار دولت یازدهم بود.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی ابراز کرد: در سال‌ پایانی دولت یازدهم توانستیم به وضعیتی برسیم که می‌توانیم ادعا کنیم ریل گذاری لازم انجام شده و مقدمات لازم برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت فراهم شده است ودولت توانست با اقداماتی که انجام داده امید و نشاط را به جامعه برگرداند.

مولاوردی بااشاره به دو رویکرد مهم دولت افزود: حرکت بر دو محور آرام کردن فضای اقتصادی و حرکت به سمت رونق اقتصادی به عنوان دو رویکرد مهم دولت یازدهم در برنامه قرار گرفت که اگرچه در مورد اول به موفقیت‌هایی دست پیدا کردیم، اما در محور دوم کار زیادی وجود دارد که باید در دوره جدید مورد توجه قرار گرفته تا به اهداف مورد نظر برسیم.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در حال حاضر از نظر شاخص هایی نظیر نوآوری جهانی، سهولت کسب و کار و... به جایگاه مناسبی در کشور دست پیدا کرده ایم.

وی با اشاره به ضرورت اجماع ملی برای انجام جراحی‌های لازم برای مبارزه با بیماری مزمن اقتصادی، اظهار کرد: کشور ما با مشکلات بزرگ و مزمن اقتصادی مواجه است که حل این مشکلات خارج از توان بخش دولتی بوده و به اجماع ملی نیاز دارد.

مولاوردی تاکید کرد:بیکاری به عنوان یک ابر چالش کشوراست که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برنامه هایی برای مبارزه با بیکاری در دستور کار است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش مشارکت اقوام و اقلیت ها، از این مهم به عنوان یک اولویت‌ مهم دولت دوازدهم یاد کرد که نتیجه آن انسجام سیاسی اجتماعی کشور خواهد بود.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی  این استان می تواند به عنوان یک الگو یا پایلوت برای تحقق حقوق شهروندی مطرح شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر اشتغال وضعیت چندان مناسبی ندارد، اظهار کرد: این استان در رتبه بالای بیکاری قرار دارد و حل معضل بیکاری مطالبه جدی مردم است 
که باید با استفاده از ظرفیت‌ها و  در چارچوب برنامه های اقتصاد مقاومتی، مبارزه با بیکاری در این استان در اولویت قرار گیرد.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار