اخبار کوتاه جهاد کشاورزی قزوین؛
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: عملیات مبارزه غیر شیمیایی در سطح ۵ هکتار از مزارع برنج رجایی دشت از توابع این شهرستان بصورت شکار انبوه آفت بر علیه کرم ساقه خوار برنج انجام شد.
کد خبر: ۴۸۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 28 August 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، عباس آقا علیخانی در این باره اظهار کرد: کرم ساقه خوار برنج یکی از مهمترین آفات این محصول است که هر ساله در شالیزارهای این شهرستان  در سطح بیش از ۲هزار و ۵۰۰ هکتار با این آفت مبارزه می شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری   ۳هزار و ۹۰۰ هکتار  از اراضی  مناطق الموت غربی ، شرقی و طارم سفلی به زیر  کشت  برنج رفته است.

علیخانی؛ میانگین  متوسط عملکرد مزارع برنج منطقه را؛ 5.1تن شلتوک در هکتار برآورد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین پیش بینی کرد: در سال جاری بیش  از۱۹هزار و ۵۰۰ تن شلتوک از این مزارع برنج برداشت شود.

وی؛ رقم کشت شده  برنج در این مزارع را؛   هاشمی و صدری ذکر کرد.

زمان برداشت برنج از بیستم شهریور ماه آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت.

۴۲ درصد کلزای استان قزوین در مزارع کشاورزی شهرستان آبیک تولید می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت : ۴۲ درصد کلزای استان در مزارع کشاورزی این شهرستان تولید می شود.

بیژن لطفی افزود: چهار  هزار و ۳۰۰ تن کلزا در اراضی کشاورزی این شهرستان تولید می شود که رتبه نخست درسطح استان  در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

وی سطح زیر کشت کلزا در اراضی کشاورزی این شهرستان را؛ یک هزارو ۸۸۳ هکتار ذکر کرد.

لطفی خاطر نشان کرد : در راستای اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی و توزیع کیفی و بموقع نهاده ها بویژه بذرباکیفیت بالا، سال زراعی جاری یکی ازسالهای طلایی برای کشت کلزابوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به خسارت های ناشی از تنش خشکی و سرمازدگی و پیش بینی احتمال افت ۱۰ درصدی عملکرد، خوشبختانه با توصیه های کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی و واحدهای تخصصی و مدیریت صحیح زراعی توسط بهره برداران با کاهش اثرات خسارات وارده با توجه به کاهش میانگین عملکرد نسبت به سال گذشته میزان تولید بیش تراز میزان پیش بینی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار