معاون وزیر صنعت:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی قزوین گفت: با هدف حمایت از سرمایه گذاران، قیمت زمین امسال در 80 درصد شهرک ها و نواحی صنعتی کشور افزایش نیافته است.
کد خبر: ۴۸۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 28 August 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، علی یزدانی روز دوشنبه در بازدید از ناحیه صنعتی طارم سفلی افزود: امسال حمایت های ویژه ای از سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور انجام داده ایم که یکی از آنها موضوع ثابت نگه داشتن قیمت زمین در شهرک ها است.
وی اضافه کرد: با خدمات زیربنایی و روبنایی که به سرمایه گذاران متقاضی فعالیت در شهرک ها و نواحی صنعتی ارائه می دهیم، تقریبا زمین واگذار شده به آنها رایگان می باشد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به حمایت ویژه از سرمایه گذاران برای فعالیت در مناطق کمتر توسعه یافته از جمله طارم سفلی، گفت: در راستای جذب سرمایه گذاران بومی برای حضور در این ناحیه صنعتی مشوق های زیادی درنظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: بخش نقدی حق انتفاع در ناحیه صنعتی طارم سفلی از 15 درصد به 5 درصد کاهش یافته و همچنین 6 ماه نیز تنفس برای شروع اقساط پرداخت هزینه زمین در نظر گرفته شده است و باقی اقساط نیز به صورت دراز مدت از سرمایه گذاران اخذ می شود تا با این کار صنعتگران برای فعالیت در این مناطق راغب شوند.
وی اضافه کرد: به عنوان مشوقی دیگر، قیمت حق انتفاع در این ناحیه صنعتی درصورتی که واحدهای صنعتی در بازه زمانی 6ماهه پس از عقد قرارداد به 60 درصد پیشرفت فیزیکی طرح صنعتی دست یابند از 350 هزار ریال در هر متر مربع به 200 هزار ریال کاهش پیدا خواهد کرد.
حمیدرضا خانپور مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به تلاش ها برای جذب سرمایه گذاران بخش صنعت از سوی این شرکت،گفت: رشد 500 درصدی جذب سرمایه گذاری در پنج ماهه اول سال نسبت به مشابه سال گذشته در شهرک های صنعتی قزوین نشان از استقبال بالای صنعتگران برای فعالیت در این مناطق را نشان می دهد.
وی افزود: در حال حاضر 6 قرارداد در ناحیه صنعتی طارم سفلی با متقاضیان سرمایه گذاری منعقد شده است و 25 میلیارد ریال نیز برای فراهم کردن زیرساخت ها و تسهیل گری در این ناحیه صنعتی هزینه شده است.
ناحیه صنعتی طارم سفلی دارای 30 هکتار مساحت می باشد.
طارم سفلی یکی از بخش های شهرستان قزوین است و در شمال غربی استان قزوین قرار دارد.
استان قزوین دارای 15 شهرک و ناحیه صنعتی است که 800 واحد بهره بردار در آنها فعالیت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار