در شامگاه پنجم شهریور ماه ۹۶ با حضور در تالار قشقایی تئاتر شهر، آرداشس تومانیان، سفیر ارمنستان در ایران از تئاتر ارسن دیدن کرد.
کد خبر: ۴۸۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 28 August 2017
به گزارش تابناک تهران، سفیر ارمنستان در ایران شامگاه یکشنبه شب پنجم شهریور ۹۶ با حضور در تالار قشقایی تئاتر شهر از تئاتر آرسن نوشته کارینه خودیکیان، برگردان آندرانیک خچومیان به کارگردانی بهزاد صدیقی دیدن کرد.

آرداشس تومانیان، سفیر ارمنستان در ایران با هیئت همراه خود به دعوت از این گروه تئاتری از هفدهمین اجرای تئاتر آرسن با بازنویسی و ‌کارگردانی بهزاد صدیقی در تالار قشقایی تئاتر شهر دیدن کرد.

آرداشس تومانیان پس از پایان اجرای آرسن، با حضور در پشت صحنه این تئاتر به کارگردان، بازیگران و عوامل اجرایی تئاتر آرسن خسته نباشید گفت و از آنان تقدیر و تشکر کرد که متنی از نمایشنامه‌نویس معاصر ارمنی را به صحنه بردند.‌

وی در ادامه دیدار و‌گفت و گو با عوامل تئاتر آرسن گفت: اجرای تئاتر آرسن به کارگردانی بهزاد صدیقی مرا مشعوف کرد این اجرا، بازی‌های عالی و کارگردانی سنجیده و‌ محکمی داشت که تماشاگران نیز به خوبی با آن ارتباط برقرار کردند. بی‌تردید یکی از بهترین اجراهایی بود که در طول سال‌های اخیر از نمایشنامه ارمنی توسط یک کارگردان ایرانی دیدم.  

وی در پایان این دیدار صمیمانه با گروه تئاتر سپنتا  ابراز امیدواری کرد به زودی شرایط اجرای این اثر در ارمنستان فراهم شود و سایر هموطنان ارمنی هم این تئاتر را در شهر ایروان تماشا کنند.

در این دیدار ، بهزاد صدیقی، کارگردان تئاتر آرسن و سر پرست گروه سپنتا از حضور سفیر ارمنستان و هیئت همراه ایشان در اجرای هفدهمین شب این تئاتر سپاسگزاری کرد و یادآور شد: به سبب وجوه مشترک فرهنگی و اجتماعی دو ‌کشور ایران و‌ ارمنستان، برخی از آثار ادبیات نمایشی دو کشور به لحاظ موضوعی به یکدیگر بسیار نزدیک هستند و مخاطبان هر دو فرهنگ به خوبی با این نوع از آثار ارتباط لازم را برقرار می‌کنند.

صدیقی در پاسخ به این پرسش سفیر ارمنستان که چگونه کارینه خودیکیان را می‌شناسند و اثری از او‌ را انتخاب کرده است گفت: متن توسط مترجم، آندرانیک خچومیان به من معرفی شد و من هم از طریق ارتباطات فرهنگی با نمایشنامه‌نویسان ارمنستان و نیز  از نزدیک با  نویسنده این اثر آشنا شدم. به هر حال در اجرای این اثر، نقش و حضور آندرانیک خچومیان را به عنوان مترجم این اثر نمی‌توان نادیده انگاشت هر چند در اجرای این متن بازنویسی هم انجام دادم و در طول تمرینات هم دچار تغییراتی شد اما شاکله متن و‌ داستان آن تغییر نکرد.

بر اساس این گزارش سفیر ارمنستان در تهران پیش از اجرا ی تئاتر آرسن، دقایقی نیز با پیمان شریعتی، مدیر تئاتر شهر، دیدار و گفت و‌گوی کوتاهی داشت. شریعتی در این دیدار کوتاه به سفیر ارمنستان یادآورشد: تئاتر ارسن نخستین نمایشنامه از یک نمایشنامه‌نویس ارمنی است که در مجموعه تئاتر شهر به همت آقای بهزاد صدیقی و گروهش به اجرای عمومی درآمده است. امیدواریم که دیگر آثار ادبیات نمایشی ارمنستان هم در ایران اجراشود.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه این نمایشنامه ارمنی اجرای خوبی داشته است. نزدیکی مشترکات فرهنگی دو کشور ایران و ارمنستان که همسایه یکدیگر  هستند، روابط فرهنگی هنری خوبی را ایجاد کرده است.     

گروه تئاتر سپنتا در هفدهمین شب اجرای تئاتر آرسن علاوه بر میزبانی سفیر ارمنستان در ایران و هیئت همراه ایشان ، میزبان مهمانان فرهیخته‌ای همچون محمد متوسلانی، میکاییل شهرستانی، حسین سناپور، بیژن صمصامی، آندرانیک سیمونیان، رویا اسدی، حمید گلی، شاهپری خورشید فر، رضا چوبینه، هاسمیک کاراپتیان، رحیم رشیدی تبار، مریم منصوری، علی رضا قانونی و... بود.

اجرای تئاتر آرسن نوشته کارینه خودیکیان، برگردان آندرانیک خچومیان، بازنویسی و کارگردانی بهزاد صدیقی با بازی مائده طهماسبی، آیلار نوشهری و با حضور تصویری فرهاد آئیش در هفتم شهریور ماه ۹۶ در تالار قشقایی تئاتر شهر پایان می‌یابد.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار