استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی گفت: در میان تیره های گوناگون و پرشمار ایرانی بی هیچ گمان و گزافه ای کردها شادترین هستند.
کد خبر: ۴۸۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 28 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کردپرس، میرجلال الدین کزازی شامگاه در دومین شب از جشنواره شب های فرهنگی کرمانشاه در برج میلاد تهران، اظهارداشت: در میان تیره های گوناگون و پرشمار ایرانی بی هیچ گمان و گزافه ای کردها شادترین هستند.

وی به رقص هلپرکی و همنوازی گروه موسیقی حاضر در برنامه اشاره و این دو را از نمونه های شادی کردانه دانست و افزود: من سرمستم، رفته از دستم از آن خنیای خرم خجسته شگرف و شکوهمند که آن گروه همنوازی فرا پیش ما نهاد. کار آسانی نیست. این ها نمونه ای از هنر کرمانشاه است.

استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی تاکید کرد: کدامین شهر بزرگ را در ایران می شناسید که همنوازی با این شکوه و شگرفی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دشوار ترین گونه خنیا همنوایی و همنوازی است، یادآور شد: به هر روی من امشب باری دیگر نازان شدم و سر برافراختم که کرمانشاهی هستم.

بیرن ارژن عضو شورای موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم طی سخنانی، عنوان کرد: من در حوزه موسیقی کارهایی کرده ام از جمله ارگ سمفونیک دالاهو که ارکستر بزرگ تهران آن را اجرا کرد و برای اولین بار توسط 300 نفر از بهترین نوازندگان ایران در کرمانشاه اجرا شد.

وی ادامه داد: جدای از این، منظومه ای در خصوص شیرین و فرهاد که حکایتی دیگر است نه 
آن داستانی که در خسرو و فرهاد نظامی آمده را به نظم درآورده ام.

این شاعر کرمانشاهی تاکید کرد: این حکایت با توجه به جغرافیای بومی کرمانشاه رنگ دیگری به خود گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار