دومين نمايشگاه بين‌المللي بورس، بانك، بيمه و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري مشهدمقدس با تقدير از شركت‌كنندگان برتر به‌كار خود پايان داد.
کد خبر: ۴۸۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 28 August 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط‌عمومي دومين نمايشگاه بين‌المللي بورس، بانك، بيمه و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري مشهدمقدس، دومین دوره نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد‌ كه از 2 تا 5 شهریورماه سال جاري در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد برگزار شد، شب گذشته همزمان با تقدير از شركت‌كنندگان برتر و غرفه‌داران به كار خود پايان داد. 
مدیر دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌رضوی در مراسم اختتاميه اين نمايشگاه با بيان اينكه دومين نمايشگاه بورس، بانك و بيمه فرصتی برای اعتمادسازی خراسانی‌ها جهت سرمایه‌گذاری بود، اظهار داشت: با توجه به ناآگاهی نسبت به فعالیت بورس، نیازمند نوعی فرهنگ‌سازی هستیم و باید این فرآیند آموزشی را از کودکان شروع کنیم.
شكوه ميرشاهي با بیان اینکه افراد متضرر به‌دلیل ناآگاهی از اینکه کجا سهام بخرند و سرمایه‌گذاری کنند، دچار مشکل می‌شوند، تصریح کرد: اگر کسی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند با دید اقتصادی و آگاهی کامل از نحوه و فعالیت بورس وارد شود، ضمن سرمایه‌گذاری می‌تواند به سود دلخواه نیز برسد.
مدیر دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداري خراسان‌رضوی ادامه داد: هم شرکت‌های بزرگ و هم مردم با حضوري پرشور و كم‌نظير در اين نمايشگاه اعتماد خود را به صنعت مالي و سرمایه‌گذاری در بورس نشان‌ دادند و به‌واقع نمایشگاه بانك، بيمه و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري فرصت خوبی جهت اعتمادسازی مجدد مردم و سرمایه‌گذاران شد.
عضو شوراي اسلامي شهر مشهد نيز در اين مراسم با بيان اينكه امروزه مهم‌ترين بازار سرمايه‌گذاري در مشهدمقدس بحث گردشگري است، اظهار داشت: در حال حاضر ساخت و ساز در اين شهر به‌حدي رسيده كه ديگر توجيه اقتصادي ندارد. از همين حيث با وجود سالانه 25 ميليون زائر و گردشگر داخلي و 2.5 ميليون گردشگر خارجي مهم‌ترين مزيت شهر مقدس مشهد "بحث گردشگري" است.
امير شهلا افزود: توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري و به‌ويژه پتانسيل‌هاي بهره‌بردار محور در مشهد بايد مورد اشاره مديران استاني و مديريت شهري مشهد قرار گيرد؛ در اين راستا قطعاً نياز به حضور بخش خصوصي داريم تا زيرساخت‌هاي صنعت گردشگري و توريسم مشهد را فعال كنيم.
عضو شوراي اسلامي شهر مشهد با تاكيد براينكه در حال حاضر يكي از مشكلات اساسي مشهد كاهش ضريب ماندگاري مسافران و زائران به 2.5 روز است، خاطرنشان كرد: كاهش ضريب ماندگاري مسافر در مشهد نشان‌دهنده اين است كه كم‌كاري در حوزه گردشگري داشته‌ايم و بنابراين به جايي رسيديم كه اگر مسافر به مشهدمقدس وارد مي‌شود ديگر انگيزه‌اي براي ماندگاري بلندمدت ندارد، به‌همين دليل ترجيح ما اين است كه سرمايه‌گذار بخش خصوصي در حوزه‌هاي بهره‌بردار محور و گردشگري سرمايه‌گذاري داشته باشد.
شهلا در ادامه تصريح كرد: در اين زمينه شهرداري مشهد مي‌تواند با تعريف بسته‌هاي مشاركتي و سرمايه‌گذاري، سرمايه‌گذاران بخش خصوصي را به مشهد دعوت كند تا با مشاركت يكديگر به اجراي پروژه بپردازند. از سوي ديگر امنيت سرمايه‌گذاري و امنيت پايدار در موضوع سرمايه‌گذاري در چندسال اخير در مشهدمقدس مغفول واقع شده و بسياري از سرمايه‌گذاران امروز در اصفهان، شيراز، تبريز و حتي در دبي سرمايه‌گذاري مي‌كنند حال آن‌كه برگردانندن سرمايه‌گذار كار بسيار سختي است چراكه سرمايه‌گذاران بخش خصوصي با كوچكترين خطري خود و سرمايه‌شان را منتقل مي‌كنند.
وي تاكيد كرد: بايد خودمان با سرمايه‌گذار وارد شراكت شويم تا سرمايه‌گذار بداند امنيت پايدار سرمايه‌گذاري در مشهد وجود دارد؛ اميدواريم در اين راستا معاونت اقتصادي آينده شهرداري مشهد آينده با اصل قراردادن اين چند محور بتواند رونقي را در حوزه سرمايه‌گذاري پايتخت معنوي ايران اسلامي به‌وجود آورد.
مهرداد جهانتاب مجري برگزاري نمايشگاه بين‌المللي بانك، بورس، بيمه و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري مشهدمقدس نيز در اين آئين اختتاميه اين نمايشگاه با تاكيد بر رشد 100 درصدي تعداد غرفه‌ها و شركت‌كنندگان در دومين دوره برگزاري اين نمايشگاه، اظهار داشت: هدف اين نمایشگاه، ارتباط نزدیک‌تر با سهامداران، شفاف‌سازی فعالیت‌ها و تبادل اطلاعات با فعالان اقتصادی بود و از جمله مهم‌ترین دستاورد‌هاي اين نمایشگاه چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی را مي‌توان تبیین هرچه بهتر جایگاه محوری نظام مالی در عرصه اقتصادی کشور و معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوان موجود در این نظام در حوزه‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری عنوان كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار