مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در اجرای طرح تحول سلامت بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان تجهیزات وارد مراکز درمانی کرمانشاه شد.
کد خبر: ۴۸۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 28 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک  به نقل از تسنیم،تورج شیرزادیان با اشاره به اقدامات طرح تحول سلامت در استان، اظهار داشت: از ابتدای طرح تحول سلامت تاکنون 150 میلیارد تومان تجهیزات وارد استان کرمانشاه شده است.

 مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: در سال گذشته نیز 70 میلیارد تومان تجهیزات که شامل 40 میلیارد تومان از اعتبارات وزارتی و 30 میلیارد تومان از منابع داخلی تامین شد در استان خریداری شده است.

شیرزادیان با اشاره به اینکه در تمام شهرستانهای استان کرمانشاه دستگاه «سی‌تی‌اسکن» خریداری و نصب شده است، بیان کرد: در زمینه تأمین و خرید تجهیزات سرمایه‌ای مانند سی تی اسکن و سونوگرافی و تجهیزات و ملزومات مصرفی مانند سرنگ تنها دانشگاه در سطح کشور هستیم که به صورت متمرکز در کمیته‌های تخصصی برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به سبد مصرفی در این زمینه فعالیت داریم.

وی از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی در بین دانشگاه‌های تیپ یک خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی در حوزه سرمایه‌ای و مصرفی کمترین نارسایی را 
داریم.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: 5 تولید کننده بومی در داخل استان شامل البسه یکبار مصرف بیمارستانی، باند و گاز، گچ فایبرگلس، سرنگ بیمارستانی و اسپکلوم زنان و زایمان وجود دارد که قسمت زیادی از نیازهای بیمارستانهای داخلی را تامین می‌کنند.

شیرزادیان با اشاره به فعالیت 102 واحد صنفی عرضه و توزیع تجهیزات پزشکی در استان کرمانشاه، گفت: به طور میانگین در طول سال از هر واحد صنفی 4 مورد بازرسی به عمل
می‌آید.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی دفتر نمایندگی انجمن تجهیزات پزشکی کل کشور در کرمانشاه، اظهار کرد: بسیاری از اقدامات مانند آموزش ناظران فنی، گسترش مناسبات با کشورهای همسایه، صدور مجوز برای اصناف و مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشکی از طریق این نمایندگی صورت می‌گیرد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار