رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه از مردم خواست در فصل بازگشایی مدارس لوازم تحریر "ایرانی" برای فرزندان خود تهیه کنند.
کد خبر: ۴۸۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 28 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا یاری ، با اشاره به نزدیک شدن بازگشایی مدارس و داغ شدن بازار خرید و فروش لوازم تحریر، گفت: توصیه می‌شود مردم از لوازم تحریر ایرانی و تولید داخل برای فرزندان خود استفاده کنند.

وی در خصوص مزیت‌های استفاده از لوازم تحریر تولید داخل، اظهار کرد: یکی از مهمترین این مزیت‌ها سالم بودن و کیفیت مناسب تولیدات داخل است که گاهی در اجناس خارجی و خصوصا اجناسی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، دیده نمی‌شود.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه هر ساله با خرید لوازم تحریر خارجی میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: از سوی دیگر استفاده از کالای خارجی ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی را به همراه دارد که ما نمونه تولیدکنندگان لوازم تحریر را در داخل استان داریم که به شدت با کاهش فروش مواجه شده است.

به گفته یاری، خرید لوازم تحریر خارجی باعث ترغیب قاچاقیان برای وارد کردن بیشتر این کالاها به کشور به صورت غیرقانونی می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر فرهنگ غربی که تطابقی با سنت و فرهنگ ما ندارد از طریق همین لوازم تحریر به کودکان منتقل می‌شود و این در حالیست که استفاده از لوازم تحریر داخلی می‌تواند سنت‌های گذشته ما را به کودکان منتقل کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه علاوه بر نقش مصرف کنندگان، تولیدکننده لوازم تحریر داخلی هم مسئولیت‌هایی بر عهده دارد، توجه به سلیقه مصرف کننده و بازاریابی مناسب را از مهمترین این وظایف دانست.

یاری خاطرنشان کرد: چین که یکی از صادرکنندگان لوازم تحریر به ایران است در کشور ما بازاریابی کرده و سلیقه مصرف کننده را شناسایی می‌کند، اما متاسفانه تولیدکننده داخلی به این نکته توجه چندانی ندارد.

وی بالا بودن هزینه تمام شده تولید لوازم تحریر در داخل را عامل دیگری دانست که باعث می‌شود مردم به سمت نوع خارجی گرایش پیدا کنند و گفت: اگر فرهنگ استفاده از تولید داخل بالا برود، کم کم فروش تولیدکنندگان داخلی هم بیشتر شده و هزینه‌های سربار و قیمت تمام شده آنها کمتر خواهد شد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار