کارخانه فولاد مشگین شهر که با هدف تولید کنستانتره آهن در سال ۹۳ کلنگ زنی شد تحرک چندانی نداشته و روند احداث آن متوقف شده است.
کد خبر: ۴۸۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 28 August 2017

به گزارش تابناک اردبیل، فولاد مشگین شهر یکی از پروژه‌های تبلیغی سرمایه‌گذاری سال ۹۳ است که در جمع خیل عظیمی از مسئولان و کارشناسان کلنگ زنی شد.

هدف از راه‌اندازی این واحد تولیدی، تولید ۳۰۰ هزار تن کنستانتره آهن در سال آن هم در فاز نخست عنوان شد و در آن مقطع زمانی سرمایه‌گذار نوید اجرای چهار فاز پروژه را مطرح کرد.

با این وجود طی سال های اخیر نه تنها خبری از آغاز به کار این واحد تولیدی نبوده بلکه در مقطعی عدم تخصیص زمین، در مقطعی عدم تأمین برق و آب و در مقطعی توجیه‌پذیر نبودن آن بهانه توقف این پروژه اعلام شده است.

با وجود اینکه مسئولان استانی از رفع مشکلات این واحد تولیدی می‌گویند اما همچنان تحرکی قابل قبول از واحد تولیدی در استانی که اولویت توسعه خود را سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قرار داده است، مشاهده نمی‌شود.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مه اظهار داشت: در سال های گذشته این واحد تولیدی عملاً متوقف بود.

ولی ملکی تأکید کرد: در یک سال گذشته تلاش کردیم مشکلات فعالیت واحد تولیدی رفع شود و در سفری که معاون وزیر صنعت و معدن به مشگین شهر داشته سرمایه‌گذار متعهد شده تا در شهریور ماه سال آینده کنستانتره خود را وارد بازار کند.

وی افزود: مسئولان محلی شهرستان مشگین شهر حامی سرمایه‌گذار هستند و از هر طرح سرمایه‌گذاری حمایت می‌شود.

فولاد مشگین شهر از صنایع مادری است که قرار بود در فاز دوم آن افزایش ظرفیت تولید تا سقف یک‌میلیون تن در سال و در فاز سوم تولید آهن اسفنجی به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن عملیاتی شود.

در فاز چهارم احداث کارخانه‌های ذوب  و ریخته‌گری پیوسته نورد گرم به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن مطرح شده و اشتغال‌زایی قابل‌توجه آن یکی از دلایل افتتاح پر سر و صدای این واحد تولیدی بود.

آغاز عملیات احداث کارخانه کنسانتره آهن مشگین شهر

بر پایه این گزارش،در آئینی در روز یکشنبه 5 شهریور با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت عملیات احداث کارخانه کنسانتره آهن در شهرستان مشگین شهر آغاز شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت عصر یکشنبه در این آئین گفت: این کارخانه در فاز اول روزانه 500 تن خاک هماتیت را به کنسانتره آهن تبدیل خواهد کرد.

جعفر سرقینی افزود: این کارخانه بر اساس وضعیت فعلی معدن روستای موئیل طراحی شده و با افزایش میزان برداشت از این معدن ظرفیت کارخانه نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار