معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با حضور بر سر تربت پاک سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی به مقام شاخ این شهید ادای احترام کرد.
کد خبر: ۴۸۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 28 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»،علی اصغر مونسان به همراه استاندار یزد و هیات همراه با قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام شامخ سومین شهید محراب، همسر آیت‌الله شهید صدوقی(ره) و حجت‌الاسلام و محمدعلی صدوقی امام جمعۀ فقید یزد ادای احترام کرد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز وارد یزد و مورد استقبال سید محمد میرمحمدی استاندار یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی دیگر از مسئولان استان قرار گرفت.
حضور در شورای اداری استان، افتتاح بوم گردی های نقره و هفت یازده در بافت قدیم یزد، بازدید از پایگاه جهانی شهر تاریخی یزد و کارگاه موزه صدرالعلما از دیگر برنامه های سفر یک روزه مونسان به استان یزد است.
علی اصغر مونسان 22 مرداد ماه امسال با حکم حجت ‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب شد.
وی متولد 1349 در شهر تهران و دانشجوی دکترای رشته عمران در دانشگاه صنعتی شریف و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد و بافت تاریخی شهر یزد به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، 18 تیر ماه امسالدر چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید.
استان یزد یکهزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و 600 بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
اکنون استانهای فارس، یزد و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد نخست گردشگران خارجی و اروپایی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار