کد خبر: ۴۸۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 28 August 2017

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به این که فضا برای توسعه این صنعت در همه ابعاد مهیا شده است، گفت: افزون بر تامین کامل نیاز داخل در سال‌های آینده، افزایش خیره‌کننده صادرات انواع محصولات پلیمری و شیمیایی رقم خواهد خورد.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی با تاکید بر لزوم همکاری میان همه ارکان صنعت پتروشیمی ایران اظهار کرد: خوشبختانه این صنعت در مسیر توسعه قرار گرفته است و می‌توان با بهره برداری از طرح‌های جدید و افزایش ظرفیت تولید، برنامه‌ریزی‌های انجام شده را برای جهش دوم این صنعت محقق کرد.

وی با اشاره به این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی همراه بخش خصوصی است، افزود: صنعت پتروشیمی ایران برای رسیدن به جهش دوم مورد تأکید وزیر نفت باید از همه ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کند و سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در حوزه‌های مختلف این صنعت انجام دهد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که ساخت و تکمیل زیرساخت‌ها همگام با افزایش تامین مالی طرح‌های توسعه ای می‌تواند جانی تازه به صنعت پتروشیمی کشور بدهد، تصریح کرد: در این مسیر آماده همکاری با علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این صنعت هستیم و زمینه برای حضور سرمایه گذاران فراهم است.

شاهدایی با اشاره به این که سرمایه‌گذاری‌های جدید همسو با تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی در این صنعت است، گفت: خوشبختانه برخی از مجتمع های پتروشیمی حرکت خوبی را در حوزه صنایع تکمیلی و مشارکت در طرح‌هایی که در زنجیره تولید هستند، آغاز کرده‌اند و امید است که در آینده نزدیک تکمیل زنجیره تولید را به‌طور کامل در این صنعت با هدف جلوگیری از خام فروشی و خام سوزی شاهد باشیم.

وی ادامه داد: امیدوارم با بهره مندی از سرمایه ارزشمند انسانی و توان، تخصص و عزم ایجاد شده در سطوح مختلف، شاهد توسعه خیره‌کننده صنعت پتروشیمی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با استانداردهای بین المللی باشیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به این که پیشرفت‌های این صنعت، نشانه ای از توانایی‌های علمی و فنی ایران و ایرانی است و کارکنان صنعت پتروشیمی از این بابت بر خود می بالند، اظهار کرد: اکنون فضا برای توسعه در همه ابعاد مهیا شده است و افزون بر تامین کامل نیازهای داخلی در سال‌های آینده، رشد خیره‌کننده صادرات انواع محصولات پلیمری و شیمیایی را رقم خواهیم زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار