مجری ایرانی دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران، گفت: برگزاری دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران تسهیل کننده روابط اقتصادی و تجاری رو به گسترش تهران و پکن است.
کد خبر: ۴۸۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 28 August 2017
به گزارش تابناک تهران،"کیان معتمدی کیا" امروز (دوشنبه 6 شهریور ماه) در همایش خبری دومین نمایشگاه هفته تجاری چین در محل هتل پارسیان آزادی، افزود: ایران به عنوان قطب منطقه ای تجارت و مبادلات مالی در خاورمیانه شناخته شده است و بسیاری از شرکت های بزرگ دفاتر منطقه ای و قاره ای خود را در تهران تاسیس کرده اند. 

به گفته وی، چین از دیرباز رابطه تجاری بسیار خوبی با ایران داشته است و هم اکنون 49 درصد واردات ایران از کشور چین انجام می پذیرد. بر این اساس بدیهی است که از تولید کنندگان چینی دعوت کنیم تا با حضور خود در ایران در راستای هر چه بیشتر شدن روابط اقتصادی، تجاری، و فرهنگی بین دو کشور گام بردارند.

معتمدی کیا تصریح کرد: این نمایشگاه فرصتی استثنایی برای شرکت ها و کارآفرینان چینی فراهم می کند تا با همتایان ایرانی خود دیدار داشته باشند و درباره توسعه روابط تجاری و بازرگانی و همین طور آشنایی با جامعه تجاری منطقه در حوزه های مختلف بحث و تبادل نظر کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه هفته تجاری چین برای بار دوم در ایران مؤید وجود شراکتی عمیق بین ایران و چین بوده و تقویت روابط تجاری بین صنایع مختلف دو کشور را تسهیل می کند.

مجری ایرانی دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران اظهار داشت: اداره گمرک چین به تازگی اعلام کرده که در نیمه نخست سال 2017 میلادی حجم مبادلات تجاری دو کشور 31 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است. 

معتمدی کیا افزود: در سفر سال گذشته ژی ژین پینگ رئیس جمهور چین به ایران، دو طرف به توافق رسیدند تا مبادلات تجاری بین دو کشور را تا 600 میلیارد دلار افزایش دهند.
معتمدی ابراز امیدواری کرد مجموعه تحت نظر وی بستری را فراهم کند تا در آن شرکت های چینی و صنایع ایرانی که به دنبال محصولات و خدمات از چین هستند، بتوانند در راستای ایجاد روابط هر چه مستحکم تر گام بردارند.

وی بیان داشت: در نمایشگاه هفته تجاری چین، کارآفرینان ایرانی فرصت خواهند داشت تا با شرکت در سمینارهای جانبی با همتایان چینی خود آشنا شده و به اطلاعات بسیار مفید و کاربردی دست یابند؛ همچنین در همه روزهای نمایشگاه برنامه ای مجزا برای صنعتگران ایرانی و چینی تدارک دیده شده است تا در فضایی اختصاصی بتوانند در جلسات B2B شرکت کرده و به دور از هیاهوی موجود در فضای اصلی نمایشگاه با شرکای احتمالی خود دیدار و گفت وگو داشته باشند.

تهران برای دومین سال پیاپی میزبان نمایشگاه تجاری چین با عنوان 'هفته تجاری چین' است. این رویداد از 28 تا 31 شهریور در مجموعه بزرگ شهر آفتاب تهران برگزار می شود و همه روزه از ساعت 10 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

بیش از 200 شرکت و سرمایه گذار تراز اول چینی محصولات و دست آوردهای خود را در حوزه های متنوعی از صنعت از جمله مواد و ماشین آلات ساخت و تولید پیشرفته، وسائل الکترونیک خانگی، پوشاک و نساجی، طراحی داخلی، مهندسی شیمی، قطعات خودرو، انرژی و روشنایی، وسائل الکترونیک هوشمند، چاپ، بسته بندی، پلاستیک، و بهداشت و درمان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.

شرکت نوژن راد مسئولیت سرپرستی کمیته برگزارکننده این رویداد- که اتاق بازرگانی خارجی چین عضوی از آن است- را بر عهده دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار