تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری از اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) در راستای تثبیت مالکیت های شرعی و قانونی افراد در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح در سطح 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های شهرکرد و فارسان در حال انجام است.
کد خبر: ۴۸۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 28 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- ذبیح الله غریب اظهار کرد: اجرای طرح کاداستر در راستای رفع تداخلات اراضی کشاورزی و خرده مالکان نخستین بار در این استان در دولت یازدهم انجام می شود.
وی اظهار کرد: این طرح در حجم وسیعی از اراضی کشاورزی شهرستان های شهرکرد و فارسان در حال اجراست که تاکنون نقشه 20 هزار و 605 هکتار از اراضی کشاورزی شهرهای کیان، طاقانک، هفشجان و شهرکرد همچنین روستاهای بهرام آباد، شمس آباد و سیرک و نوآباد با همکاری و مشارکت مردمی تهیه شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در اجرای این طرح، جمع آوری مدارک و مستندات و اطلاعات توصیفی و تکمیل فرم های خود اظهاری مالکین و بهره برداران مناطق یاد شده در حال انجام است.
وی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان برنامه ششم توسعه مابقی شهرستانهای استان نیز از خدمات و مزایای این طرح بهره مند خواهند شد.
غریب، تثبیت مالکیت های شرعی و قانونی افراد و حفظ حقوق دولت انواع اراضی، ایجاد بستر مناسب جهت ارائه خدمات به مالکین و بهره برداران بخش کشاورزی و تسهیل و روان سازی انجام کار و اصلاح فرایندهای موجود، استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات به منظور افزایش سرعت و دقت را از جمله اهداف اجرای این طرح ملی عنوان کرد.
چهارمحال و بختیاری با داشتن 270 هزار هکتار اراضی کشاورزی باغی و زراعی بیش از 60 هزار بهره بردار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار