رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با تاکید بر ارتقای کشت محصولات کشاورزی در استان، گفت: در سال گذشته سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران بهسازی شده است.
کد خبر: ۴۸۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 28 August 2017
به گزارش تابناک : دلاور حیدرپور صبح امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: 63 پروژه با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد ریال در حوزه زیربنایی بخش کشاورزی، دامداری، شیلات و منابع طبیعی اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد و برای 365 نفر اشتغال جدید در مازندران ایجاد می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در 129 روستا اجرایی و 12 هزار خانوار بهره‌بردار در روستاهای مازندران از این پروژه‌ها بهره‌مند و در رونق کشاورزی و ارتقای سطح درآمدی و معیشتی کشاورزان به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه پروژه‌های افتتاحی در بخش خدماتی، تولیدی و صنایع تبدیلی است، تصریح کرد: در یکسال گذشته توانستیم کارنامه نسبتا خوبی را در بخش کشاورزی مازندران ارائه دهیم.

حیدرپور با بیان اینکه سه هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران تجهیز و نوسازی و تسهیلات خوبی در اختیار متقاضیان بخش کشاورزی قرار گرفته شده است، افزود: 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از صندوق ذخیره ارزی با 800 طرح در مازندران تخصیص یافته است.

وی با اعلام اینکه 6 هزار و 300 دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی در چهار سال گذشته در اختیار متقاضیان بخش کشاورزی، شیلات و دامپروری قرار دادیم، گفت: 90 درصد برداشت برنج در مازندران به صورت مکانیزه انجام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه 35 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان به کشت مجدد برنج اختصاص یافته است، افزود: ارائه تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی در مازندران اکنون بروز است.

حیدرپور با تاکید بر اینکه با افزایش مکانیزاسیون به دنبال ارتقا تولید محصولات کشاورزی در مازندران هستیم، تصریح کرد: در جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان نیز اقدامات موثری صورت گرفته و شدت تغییر کاربری‌ها با کمک دستگاه‌های اجرایی استان کنترل کردیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بخش کشاورزی مازندران به صورت نمادین فردا با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سیمرغ افتتاح می‌شود، افزود: امیدواریم با افتتاح پروژه‌های فوق بتوانیم در افزایش تولیدات کشاورزی مازندران گام برداریم.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار